Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

    Hej på er.

    Jag har precis köpt 2,5 st Black Series spön från Svartzonker. 2,5 st för det sista har inte levererats ännu :-)

    Vilka spön!!

    Köpte:
    Svartzonker Black Series 7´2" 40-150g Casting (McTail & Glides)
    Svartzonker Black Series 8´3" 40-150g Casting (McRubber & Tails)
    samt Downsizer 30-90 (som inte har levererats ännu)

    Kan varmt rekommendera dessa. Snygga (en smaksak men jag gillar verkligen det rena utseendet) Lite "The Stig" över dem.
    Kastar som en dröm och är ursköna att hålla i.

    Jag har provat ett uppsjö olika jerkspön utan att hitta rätt tidigare. Med "McTail & Glides" ramlade allt på plats. Skickar iväg Buster Jerk och McTails till horisonten samtidigt som spöt gör det väldigt enkelt att styra betets gång i vattnet. Kalasfint spö

    "McRubber & Tails" ersätter mina tidigare gummispön, ABU Veritas 40-100 gr samt SG MPP 8" -160 gr. Kastar längre och skönare att använda. Veritas har varit lite klent för de riktigt stora gummibetena jag använder. Tex Mcrubber med bly eller Mcrubber Shad 27 cm. SG MPP har varit lite för okänsligt och mest liknat en vek telefonstolpe. En vek sådan, "McRubber & Tails är något helt annat. Urskönt!!

    Till detta kommer en prislapp som är väldigt human. Känns otroligt prisvärda.
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

  • #2
    Gött med lite info om dessa kommer säker bli poppis i år! Skulle du kunna ge lite mer info så kommer jag lägga in dem i gäddpåks tråden det jag tänkte på var hur dem är i aktion och hur långa bakhandtag dem har tex.

    Jag håller med om att dem ser bra ut i sin enkelhet priset är hett även det.

    4 olika gäddpåkar till bra pris inte illa! Såg 9fots muskie varianten nu kan säker vara något samma med dowsizern kul med annat på marknaden.

    /Apan
    Senast ändrad av Monkey; 2017-02-01, 16:46.

    Kommentera


    • #3
      Jag gillade inte 6-22-grammaren. Egentligen inget fel på spöt men grymt underklassat och därmed på tok för styvt för beten under 10g i min åsikt.

      Jag har spöt som ett backup/all around för wobblers och skedar mellan 20-50 gram. I det syftet är det helt ok, med ett bra pris. Hur är McRubber & Tails i jämförelse med Abu Svartzonker signature 40-140 vad avser aktion och vikt?

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av riggs Visa inlägg

        Jag har spöt som ett backup/all around för wobblers och skedar mellan 20-50 gram. I det syftet är det helt ok, med ett bra pris. Hur är McRubber & Tails i jämförelse med Abu Svartzonker signature 40-140 vad avser aktion och vikt?
        tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det. Har inte fiskat med Signaturespöt
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
          Gött med lite info om dessa kommer säker bli poppis i år! Skulle du kunna ge lite mer info så kommer jag lägga in dem i gäddpåks tråden det jag tänkte på var hur dem är i aktion och hur långa bakhandtag dem har tex.

          Jag håller med om att dem ser bra ut i sin enkelhet priset är hett även det.

          4 olika gäddpåkar till bra pris inte illa! Såg 9fots muskie varianten nu kan säker vara något samma med dowsizern kul med annat på marknaden.

          /Apan
          Återkommer när jag har mätt dem.....
          "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
            tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det. Har inte fiskat med Signaturespöt
            Gissade nästan det, men frågan kvarstår för den som kan tänkas ha provat båda!

            Kommentera


            • #7
              Nyfiken på dessa spöna, men finns inte i nån butik i närheten av mig så man kan klämma o känna och kika lite noggrannare.. Har du möjlighet knäppa några kort och lägga upp här så man få se lite finish och lite mer hur dem ser ut runt rullfästena?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
                Gött med lite info om dessa kommer säker bli poppis i år! Skulle du kunna ge lite mer info så kommer jag lägga in dem i gäddpåks tråden det jag tänkte på var hur dem är i aktion och hur långa bakhandtag dem har tex.

                Jag håller med om att dem ser bra ut i sin enkelhet priset är hett även det.

                4 olika gäddpåkar till bra pris inte illa! Såg 9fots muskie varianten nu kan säker vara något samma med dowsizern kul med annat på marknaden.

                /Apan
                "McRubber and Tail" har ca 42 cm långt bakhandtag. Ca 5 cm kortare än mitt Veritas 40-100. Ingen skillnad jag märker av i praktiskt fiske. Det är väldigt amerikanskt i actionen med en rejäl ryggrad och toppig action. Faktum är att känslan är väldigt lik mitt Veritas 80-100 men med skillnaden att man slänger tyngre beten. Ett 100 gr McRubber på Veritas känns som en 140 gr McRubber Shad 27 cm på "McRubber & Tail". SG MPP 8 fot -160 gr är klart mer progresiv eller "svampigare" i känslan. Jag har en klart större känsla av kontroll med Black Serie spöna än vad jag hade med SG MPP. Dessutom når jag längre, Så mycket längre så att jag fick hämta ett bete på en bro idag. Har aldrig tidigare varit i närheten av att nå bron med en Wolf Tail tidigare. Säkert 10 - 15 meter längre jämfört med mitt SG MPP.

                Än mer med Black Serie Jerkspöt som faktiskt faller mig på läppen desto mer jag använder det. Det växer alltså i mina ögon. Ett helt underbart spö som lätt klarar en Westin Swim på 53 gr till Buster Jerk och Buster Bandit. Har inte testat tyngre beten ännu men det kommer
                Senast ändrad av Mankan G; 2017-02-02, 15:29.
                "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Cantona Visa inlägg
                  Nyfiken på dessa spöna, men finns inte i nån butik i närheten av mig så man kan klämma o känna och kika lite noggrannare.. Har du möjlighet knäppa några kort och lägga upp här så man få se lite finish och lite mer hur dem ser ut runt rullfästena?
                  Jag tycker de är skitsnygga. Mattsvarta och nästan helt utan en massa dekorationer. Endast Svartsonkers logo och spöts namn skrivet i vitt. Rullfästet är av väldigt enkelt sort men som fungerar galant. Av ung samma typ som sitter på mitt St Croix Premere. Ett enkelt "screw down" fäste av klassiskt snitt. På ett spinnspö fungerar det kalas. På ett haspelspö där man ska hålla runt rullfästet kanske det inte är lika kul.

                  Ingen kork utan handtagen är klädda i foam. Samma typ som på Veritas

                  Återkommer med bilder
                  "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                  Kommentera


                  • #10
                    Får hålla med om att de är snygga!
                    Det är lite minimalistiskt och rent. Faller mig perfekt i smaken.

                    Jag har inget men har känt lite på dem, dock har det inte blivit något köp ännu. Har en massa spön som är i en "bättre" klass så det är svårt att motivera ännu ett.
                    Men en dag så kommer jag köpa ett! Det är jag säker på!
                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 932 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 848 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 353 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 067 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X