Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av shove82 Visa inlägg
    "Svartzonker Black Series ”The Horizon” - efter succén med de tidigare Svartzonker Black series spöna, som blev en av landets mest sålda spöserier ville Svartzonker Sweden göra dessa fantastiska spön ännu bättre.

    Klingorna är nu lättare och rappare med en vacker glossy finish, spöringarna uppgraderades till lättare men ändå kraftigare och handtagen med genomgående split grip. En mix av de bästa aktionerna från den Amerikanska och Europeiska spökulturen ger en unik och samtidigt perfekt match för allt predatorfiske. Samtliga spön är tvådelade och alla spön i serien som är lämpade för lite tyngre fiske har tvåbenta spöringar."


    8 spinn modeller i kastvikter från 5-20g upp till 400g. Och 6 haspel med kastvikter från 5-20g upp till 120g.
    Källa?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
      Hej på er. (2017-02-01, 16:03)

      Jag har precis köpt 2,5 st Black Series spön från Svartzonker. 2,5 st för det sista har inte levererats ännu :-)

      Vilka spön!!

      Köpte:
      Svartzonker Black Series 7´2" 40-150g Casting (McTail & Glides)
      Svartzonker Black Series 8´3" 40-150g Casting (McRubber & Tails)
      samt Downsizer 30-90 (som inte har levererats ännu)

      Kan varmt rekommendera dessa. Snygga (en smaksak men jag gillar verkligen det rena utseendet) Lite "The Stig" över dem.
      Kastar som en dröm och är ursköna att hålla i.

      Jag har provat ett uppsjö olika jerkspön utan att hitta rätt tidigare. Med "McTail & Glides" ramlade allt på plats. Skickar iväg Buster Jerk och McTails till horisonten samtidigt som spöt gör det väldigt enkelt att styra betets gång i vattnet. Kalasfint spö

      "McRubber & Tails" ersätter mina tidigare gummispön, ABU Veritas 40-100 gr samt SG MPP 8" -160 gr. Kastar längre och skönare att använda. Veritas har varit lite klent för de riktigt stora gummibetena jag använder. Tex Mcrubber med bly eller Mcrubber Shad 27 cm. SG MPP har varit lite för okänsligt och mest liknat en vek telefonstolpe. En vek sådan, "McRubber & Tails är något helt annat. Urskönt!!

      Till detta kommer en prislapp som är väldigt human. Känns otroligt prisvärda.
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Hej Mankan G.;

      Jag har förstått att du är en sjutusan till Gäddfiskare.. Därför vågar jag rekommendera dig att i din spösamling lägga till ett Shakespeare Ugly Stik Muskie Rod som här..http://www.trumman.com/shakespeare/ugly_stik_rods.htm ...

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm

      --------------------------------------------------------------------------------
      Senast ändrad av Old Firehand; 2020-02-26, 18:20.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

        Källa?
        Mankan G

        Se mitt svar nedan...

        Old Firehand
        Leif Engström

        http://www.trumman.com/fisketips.htm

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

          Källa?
          Dogger. Dom har haft info om spöna, ej i lager då, i säkert 2 veckor nu. Antal modeller räknade jag helt enkelt.

          EDIT: Om ni vill se alla, hoppa till sidan 4 på "Nyheter" på Dogger och skrolla ner lite, där ligger alla samlade. Även 2 nya Black Series Pro spön.
          Detta hör inte Svartzonker till, men BFT har en massa nya spön under namnet "Instinct" också.
          Senast ändrad av shove82; 2020-02-26, 20:28.

          Kommentera


          • Någon som har kunnat testa sitt 9 fot reefhunter spö,??
            Tänkte hur tungt man kan köra med det,? Törs man kasta 190-200 gr

            Kommentera


            • Jag har ett sprillans nytt The Downsizer med tags och plasten kvar på greppet, 400 spänn för den som vill hämta upp det i 08. Jag råkade få habegär på ett annat spö och jag har redan alldeles för många

              Kommentera


              • Börjar bli lite sugen på ett nytt spö, mer av ett "extraspö" i båten när man snabbt vill byta över till från att kastat tungt gummi/swimbaits, till att dänga gäddspinnare 40-45 gram och wobblers max 50-60 gram. Funderar på ett Downsizer, eller vad tros av er som äger spöna?
                Tåls att tilläggas att jag i nuläget har ett Svartzonker Signature 8'6" XH upp till 220 gram.
                Senast ändrad av GbgRobin; 2020-03-09, 22:01.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
                  Börjar bli lite sugen på ett nytt spö, mer av ett "extraspö" i båten när man snabbt vill byta över till från att kastat tungt gummi/swimbaits, till att dänga gäddspinnare 40-45 gram och wobblers max 50-60 gram. Funderar på ett Downsizer, eller vad tros av er som äger spöna?
                  Tåls att tilläggas att jag i nuläget har ett Svartzonker Signature 8'6" XH upp till 220 gram.

                  60 gram kastar jag obehindrat med SZ 12-38. Klart underklassade spön.

                  Kommentera


                  • Intressant. Ska kolla på det i butik här i veckan. Tills vidare beställde jag ett Abu Svartzonker X 30-100gram.

                    Kommentera


                    • ABU svartzonker är betydligt mjukare och mera riktigt angivna i kastvikt än rena svartzonkerspön.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 310 svar
                      263 295 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 509 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 847 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 350 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X