Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Får se om jag kanske hinner testa i veckan.

    Kommentera


    • Någon som testat och kan ge recension på SZ black series Pro Jacob Lexe 50-200gr?

      tänkt att användas till större gummin & wobblers för det pelagiska fisket.

      Eller så kanske man ska satsa på nya Horizon?!


      Kommentera


      • Någon som testat nya The Horizon Perfect Perch eller Deep Crank? Framförallt om klassningen är korrekt.

        Kommentera


        • Å jag undrar om någon vågar sig på att rekommendera ett haspelspö till gäddjiggar runt 15cm, antingen 7’9 the downsizer eller 8’6 jigging. Vet någon om längd på bakhandtag på dessa???

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Laserblast Visa inlägg
            Någon som testat nya The Horizon Perfect Perch eller Deep Crank? Framförallt om klassningen är korrekt.
            Min Calcutta 201D låg här och var arbetslös och ledsen så jag beställde ett Horizon deep crank 12-38, jag introducerade de båda för varandra idag och jäklar vilken kemi som uppstod! Har varit ute och kastat på fotbollsplan med skedar från 12 till 40 gram. 12gr funkar , skulle säga att den nedre gränsen är korrekt även om spöt kanske börjar gå till jobbet vid 15gr, 25gr Atom kastades till månen. Provade 40gr och spöt klagar inte det minsta, det klarar ännu mer. Testade inte var övre gränsen börjar komma men jag skulle säga att det är ett 15-45gr spö som även klarar att töja på de gränserna både lite nedåt och uppåt. Grym range helt enkelt, jäklar va kul det ska bli att köra mina minsta gäddbeten på det här spöt. Westin swim 10cm, Baby Buster och Buster 2, Salmo Slider 10cm, MSnack, Atom 25 och 35gr etc
            Det kommer få åka med på gösjiggning också när det behövs lite större jiggskallar.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

              Min Calcutta 201D låg här och var arbetslös och ledsen så jag beställde ett Horizon deep crank 12-38, jag introducerade de båda för varandra idag och jäklar vilken kemi som uppstod! Har varit ute och kastat på fotbollsplan med skedar från 12 till 40 gram. 12gr funkar , skulle säga att den nedre gränsen är korrekt även om spöt kanske börjar gå till jobbet vid 15gr, 25gr Atom kastades till månen. Provade 40gr och spöt klagar inte det minsta, det klarar ännu mer. Testade inte var övre gränsen börjar komma men jag skulle säga att det är ett 15-45gr spö som även klarar att töja på de gränserna både lite nedåt och uppåt. Grym range helt enkelt, jäklar va kul det ska bli att köra mina minsta gäddbeten på det här spöt. Westin swim 10cm, Baby Buster och Buster 2, Salmo Slider 10cm, MSnack, Atom 25 och 35gr etc
              Det kommer få åka med på gösjiggning också när det behövs lite större jiggskallar.
              Det hade varit roligt med en seriös jämförelse mellan deep crank och big perch.

              Kommentera


              • Lite sugen att testa mig på ett nytt spö till abborrfisket, då just Horizon 7'1'' Casting 5-20g. Hur är aktionen generellt på Horizon-serien, om dem är topp/ryggradsmjuka eller mer parabolaktion vid kast och invevning?

                Kommentera


                • Jag har inte testat Horizon 7'1'' Casting 5-20g men däremot Black Series Pro 7'1'' 5-25g Casting med en Mgxtreme2 som blev en riktigt skön kombo för mina händer. Korkhandtag är varmt och skönt att hålla i... Jag har bara testat på gräsmattan med lite snö samt nån timma från brygga och jag är än så länge fasligt nöjd med det spöet. Det kommer få aggera jiggspö hos mig i år.

                  Kommentera


                  • Horizon har inte heller jag prövat, anar att BSP 7'1" ligger nära mitt Svartzonker 7'5" 6-21g, det klarar mer. Ganska snabbt och hyfsat lätt och toppigt, kör det både till hårdbeten, knyckwobbler (från båt då så man kommer upp en bit ) och en å annan jigg. Nu blev det lite OT men iaf ABU relaterat...

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Horizon har inte heller jag prövat, anar att BSP 7'1" ligger nära mitt Svartzonker 7'5" 6-21g, det klarar mer. Ganska snabbt och hyfsat lätt och toppigt, kör det både till hårdbeten, knyckwobbler (från båt då så man kommer upp en bit ) och en å annan jigg. Nu blev det lite OT men iaf ABU relaterat...
                      Har också ett sånt och skulle säga att det är rejält överklassat, 6-21gr är normalt ett ML power. SZ spöt är lätt ett M power, jag kastar 30gr med mitt utan att det protesterar. kul spö att jigga gös med, rejäl ryggrad och bra längd. 18-20gr skallar plus 5" jiggkropp inga problem.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      263 002 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 482 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 793 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 148 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X