3D Suicide Duck - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3D Suicide Duck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 3D Suicide Duck

    Någon här som provat 3D Suicide Dack från Savage Gear?
    ser onekligen ut som att det kan vara riktigt skoj att fiska med.

    https://www.youtube.com/watch?v=EtOGeiTas8I

  • #2
    Jag har en.
    Fick den relativt sent på säsongen så hann inte fiska så mycket med den.

    Hade några hugg, men lyckades inte kroka någon. Den verkar funka lika bra som ytbeten med plaskpropeller i allmänhet gör, typ grodor och så.

    Bra vikt. Tror att min väger 28g så det går bra att få bra längd på kasten. Den går fint i vattnet och plaskar på härligt.

    Den är ju betydligt större än vanliga poppers och grodor, så den riktar väl sig mot lite större gäddor.

    Kommentera


    • #3
      Hade nog satsat på ett klassikt "plask" beten innan jag betalat för SG hype. Ytbeten brukar alltid vara knepigt att kroka med. Ankbeten har väl dessutom redan funnits i en minst 40-50år så inget nytt där heller...

      /Surapan

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
        Hade nog satsat på ett klassikt "plask" beten innan jag betalat för SG hype. Ytbeten brukar alltid vara knepigt att kroka med. Ankbeten har väl dessutom redan funnits i en minst 40-50år så inget nytt där heller...

        /Surapan
        Jag upplever också att det är ganska knepigt att kroka med ytbeten.
        Det gäller även med de klassiska fiskarna från bla Abu.
        Den jag har haft störst krokningsprocent med är en groda med en roterande propeller/sked framtill, och där kroken hänger under/bakåt. Väldigt likt denna: http://fladenstore.se/beten-och-aska...roterande-sked

        Flera gånger jag har efter misslyckade krokningsförsök med poppersfisk bytt till grodan och då lyckats kroka.
        Poppers är rätt bra för att se om det är någon hemma på ett misstänkt ställe ibland. Plus att det är jäkligt kul!

        Hurvida gäddan tänker "Åh, anka som är min favoriträtt" när 3D suicide duck kommer förbi, eller om den bara reagerar på rörelsen i vattnet ska jag låta vara osagt. Däremot så kan ju storleken/tyngden i kombination med de två paddlarna som plaskar rejält och väcker uppmärksamhet, absolut vara till fördel i vissa situationer. Mina erfarenheter är att den inte skrämmer fiskarna utan tycks funka lika bra som andra plaskande ytbeten.

        Dessutom så är den ju lite skoj att ha i betesboxen också... Speciellt om den faktiskt funkar.
        Jag hoppas på att få kroka någon fisk i sommar på den.

        Kommentera


        • #5
          Det är just att inte göra mothugg vid attacken som är svårt för mig mina annars sega reflexer kickar in direkt och vipps en snopen gädda utan något att tugga på. Men hoppande gäddor är lite häftigt.

          /Apa

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
            Det är just att inte göra mothugg vid attacken som är svårt för mig mina annars sega reflexer kickar in direkt och vipps en snopen gädda utan något att tugga på. Men hoppande gäddor är lite häftigt.

            /Apa
            Precis! Dels det men möjligen också att många ytbeten är stenhårda och det kanske avskräcker gäddan (tillfälligt) när den biter i något hårt (utan att fastna). Min groda är mjuk, så där kanske gäddan håller fast ett ögonblick längre. Dessutom så är det ju lättare med mothugg när kroken sitter längst bak på betet.

            Oavsett så är det garanterat det roligaste man kan ha med smågäddorna. Man blir grymt adrenalinstinn av att se vågen komma bakom och sen pang. Oavsett storlek på gäddan. Här är det bara hugget som räknas.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Swappo Visa inlägg
              Jag har en.
              Fick den relativt sent på säsongen så hann inte fiska så mycket med den.

              Hade några hugg, men lyckades inte kroka någon. Den verkar funka lika bra som ytbeten med plaskpropeller i allmänhet gör, typ grodor och så.

              Bra vikt. Tror att min väger 28g så det går bra att få bra längd på kasten. Den går fint i vattnet och plaskar på härligt.

              Den är ju betydligt större än vanliga poppers och grodor, så den riktar väl sig mot lite större gäddor.
              Använde du stingern på ryggen?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
                Använde du stingern på ryggen?
                Yes, jag körde med båda.
                Har provat att plocka av den på magen för att kunna kasta bland näckrosor, men fastnade ändå så jag satte fast den igen och kastade åt ett annat håll istället.

                Kommentera


                • #9
                  Så ankan funkar? Blev inte klok på de hela men tydligen får ni hugg på den iaf? Har själv tänkt på en 3D Rad, har själv sett hur de kan gå för råttor å sothöns, ankor mm som vill korsa ån å tänkte piffa upp lådan me nåt annorlunda

                  Kommentera


                  • #10
                    Ja den funkar.
                    Har fått hugg ett par gånger, men bara hunnit testa den ca 10går kanske.
                    Inte lyckats kroka någon fisk än dock.

                    Törs inte säga att den är bättre eller sämre än andra plaskade ytbeten.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 310 svar
                    263 399 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    857 svar
                    139 541 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 852 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 152 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 361 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X