Genomgång av beteslådor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Genomgång av beteslådor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Genomgång av beteslådor

Genomgång av beteslådor - Dela med er favoriterna .
    Jag har på senaste tiden gått igenom min utrustning, både när det gäller spinn och mete. Senast jag gav hjärta,själ och energi på att fiska efter vår respektfulla predator Esox Lucius var när jerkbaitfisket var som störst för ett antal år sedan. Jagat de randiga men blivit mest mete efter jag lagt kvastskaftet och C3;an på hyllan. Det blev att C:3an grävdes fram för inte så länge sen och ett Daiwa Lexa predator spö inhandlades som en modern och färsk partner in crime. Ny lina på rullen och man känner sig på gång igen med nygammal utrustning efter jerkpåken byts åt mot något längre och modernare.

Beten
    En genomgång av boxarna gjordes och jag fanns två lådor med gamla jerkbaits där många var i nyskick. Både sjunkande och shallows därav en var flytande. Jag sökte mig hit med jakten på en tråd där beten disskuteras och bilder läggs upp på egna kollektioner men fann inte någon därav jag startade en egen. Finns det någon liknande får admin radera, annars är det tänkt att man kan dela sig sina favorit beten och tackel tips här.

Detta är min arsenal som jag tänkt bygga på såklart med både gummin och några fräsha svartzonkers. Kommentera gärna och uppge och tipsa gärna om vad jag behöver bygga på med.

Click image for larger version

Name:	17091012_1918308895064828_2042979476_o.jpg
Views:	1
Size:	462,0 KB
ID:	1850393
    Sjunkande

Click image for larger version

Name:	17101434_1918308905064827_1805523523_o.jpg
Views:	1
Size:	518,9 KB
ID:	1850394¨
    Shallows

See you later, crocodiles Mvh: Zolwikus
    http://aspecimen.blogg.se/

Du har ju mina 2 cent
    Glöm inte att köpa på dig ett par tailbeten. Tips på bra sådana är wolftail eller zonkertail v2.
    Men gör inte som jag, köp o köp o köp, släpa inte med dig 8 lådor med olika gummibeten. Bättre att köpa några färre modeller som du tycker o känner känns heta o lär dig fiska dom ordentligt

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Du har ju mina 2 cent
      Glöm inte att köpa på dig ett par tailbeten. Tips på bra sådana är wolftail eller zonkertail v2.
      Men gör inte som jag, köp o köp o köp, släpa inte med dig 8 lådor med olika gummibeten. Bättre att köpa några färre modeller som du tycker o känner känns heta o lär dig fiska dom ordentligt
      De har jag redan skrivit på inköpslistan!. Nejdå jag har tänkt att ha ca 2 konkreta beteslådor med beprövade och fungerade beten med en egen favorit i varje. Beten som fungerar i lite olika situationer. Jag tackar och bockar för tipsen och ser gärna fler inlägg här!.
      http://aspecimen.blogg.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      274 183 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist