Tänkte köpa ett nytt jerkspö nu till våren och försommaren och undrar vad ni här på FS anser att man ska köpa, då det gamla spöet börjar ge efter i både mitten och vid rullfästet, hela skiten sitter löst och har limmat det 2 gånger samt knakar det oroväckande när man tar i lite extra. Hade tänkt mig ett svenskt eller "svenskt och svenskt" inget figrig om jag säger, ska finnas i sverige i alla fall samt betesvikter runt 150gram+ och ha en riktigt bra ryggrad och stumt, hårt. Ska inte svikta nämnvärt när man jerkar hem för mjuka spön är inget roligt tycker jag, skönare hugg när det är armeringsjärn så man nästan tappar skiten när det hugger en vilding.
Så vad tror ni?
Så vad tror ni?
Kommentera