Nytt Jerkspö?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt Jerkspö?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt Jerkspö?!

Tänkte köpa ett nytt jerkspö nu till våren och försommaren och undrar vad ni här på FS anser att man ska köpa, då det gamla spöet börjar ge efter i både mitten och vid rullfästet, hela skiten sitter löst och har limmat det 2 gånger samt knakar det oroväckande när man tar i lite extra. Hade tänkt mig ett svenskt eller "svenskt och svenskt" inget figrig om jag säger, ska finnas i sverige i alla fall samt betesvikter runt 150gram+ och ha en riktigt bra ryggrad och stumt, hårt. Ska inte svikta nämnvärt när man jerkar hem för mjuka spön är inget roligt tycker jag, skönare hugg när det är armeringsjärn så man nästan tappar skiten när det hugger en vilding.
    Så vad tror ni?

Ursprungligen postat av LordPike
    Tänkte köpa ett nytt jerkspö nu till våren och försommaren och undrar vad ni här på FS anser att man ska köpa, då det gamla spöet börjar ge efter i både mitten och vid rullfästet, hela skiten sitter löst och har limmat det 2 gånger samt knakar det oroväckande när man tar i lite extra. Hade tänkt mig ett svenskt eller "svenskt och svenskt" inget figrig om jag säger, ska finnas i sverige i alla fall samt betesvikter runt 150gram+ och ha en riktigt bra ryggrad och stumt, hårt. Ska inte svikta nämnvärt när man jerkar hem för mjuka spön är inget roligt tycker jag, skönare hugg när det är armeringsjärn så man nästan tappar skiten när det hugger en vilding.
    Så vad tror ni?
    om du rotar runt i sökfunktionen så kommer du se att RST rekomenderas av många (finns på lundgrens) och att BFT-spöna är det många som är kritiska mot. om inte annat så har ju daiwa powermesh kommit med ett spö för lite tyngre beten. deras spö för lite lättare beten (30-70g) är ju ett väldigt omtyckt och välrenomerat spö.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Inget snack, du ska ha ett Sjöbjörnen Jerk -160g. Det kan du kasta typ 200gram med om du vill. Jag gillar det skarpt, mälarkungen Kråkan likaså......ring Johan på FLy Fisherman för info 08-580 253 05.
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
        Inget snack, du ska ha ett Sjöbjörnen Jerk -160g. Det kan du kasta typ 200gram med om du vill. Jag gillar det skarpt, mälarkungen Kråkan likaså......ring Johan på FLy Fisherman för info 08-580 253 05.
        Ett mycket bra spö....
        "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
        "Keep it simple"

//Jan O
        www.fisheco.se
        www.brofiske.net
        www.magazinefisheco.se

Kommentera

fox jerkmaster funkar bra. varför inget usa spö?

Kommentera

Vad är det för spö som svikit dig?
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Spöet som svikit mig är ett kinetic jerk -150gram, rullfästet har jag fått limma och så knakar det i spöet när man tar i som sagt, samt så lossnar kermaiken i ringarna om man inte passar sig, har hänt på flera av polarnas spön, crap. men iofs så kostade det bara 400

Kommentera

Hell Dawg är onekligen ett grymt spö, vet inte var det är tillverkat dock.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
                  Hell Dawg är onekligen ett grymt spö, vet inte var det är tillverkat dock.
                  Hell Dawgen är ett RST spö, finns på Lundgrens...
                  Har två RST spön, ett Suncaster och ett Chopper, grymt sköna.

Kommentera

Prologic Savage gear har ett jerkspö >>150g kändes skönt tycker ja.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 162 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13