Nytt Jerkspö?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt Jerkspö?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Kör med Fatso Millenium jerk från Dragon. 2 delat med härligt svung i kast och mothugg, dessutom det skönaste jerkspöt jag drillat fisk på. Rekomenderas varmt.

    Kommentera


    • #12
      eller testa zalt´s nya jerkbait spö
      amatör

      Kommentera


      • #13
        man kan väll inte kasta 150 gr beten med fatso jerken eller ????
        amatör

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av LordPike
          Spöet som svikit mig är ett kinetic jerk -150gram, rullfästet har jag fått limma och så knakar det i spöet när man tar i som sagt, samt så lossnar kermaiken i ringarna om man inte passar sig, har hänt på flera av polarnas spön, crap. men iofs så kostade det bara 400
          Köpte ett likadant på mässan fjol, och precis som ditt så lossnade rullfästet!!
          Men 400?? Mitt gick nästan på 900!!
          Det känns lite surt. Är oxå på jakt efter ett nytt. Köpte ett beastmaster. Men tyckte det var för tjockt, för mina småhänder.
          Hade inte tänkt kasta med beten över 120 gram. Får se vad det blir för spö då...svårt o välja.

          Push up. Hur mkt kostar ett sjöbjörnen jerk?

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av JerkHunter
            Prologic Savage gear har ett jerkspö >>150g kändes skönt tycker ja.
            Har samma spöt på bestelning till mig väldigt prisvärt spö, perfect balans sjukt lätt och odentlig ryggrad.

            Kommentera


            • #16
              Lånar tråden lite. Jag har ett Berkley chromium ss304 som jag fick skitbilligt men börjar fundera på om det var ett så bra köp. Har inte provat det än så jag har inga egna erfarenheter.
              //Cole
              http://sportfisher.se

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Push-Up
                Inget snack, du ska ha ett Sjöbjörnen Jerk -160g. Det kan du kasta typ 200gram med om du vill. Jag gillar det skarpt, mälarkungen Kråkan likaså......ring Johan på FLy Fisherman för info 08-580 253 05.
                Skitbra spö och dessutom för rimliga pengar!
                !!!!!

                Kommentera


                • #18
                  Fick själv i mars ett tillfälle att handla in en Sjöbjörnen Extra heavy up to 160g. Det finns varken Sjösländan el. Sjöbjörnen till salu här på andra sidan viken, men hade redan tidigare fått händerna på en Sjösländan HM 12" vilken visat sig grym!
                  Nu 5 hellånga fiskedagar bakom med Sjöbjörnen och rekommenderar varmt!
                  Andra lättare spöet är en Quantum Hypercast(>120g, perfekt balanserad "Right out of the box").
                  Av nån orsak blir det ändå alltid mer speltid för Sjöbjörnen...

                  Moddade nog bakhandtaget 7cm längre, då det underlättar att slänga de tyngsta jerkena(IMO)...

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av LordPike
                    Tänkte köpa ett nytt jerkspö nu till våren och försommaren och undrar vad ni här på FS anser att man ska köpa, då det gamla spöet börjar ge efter i både mitten och vid rullfästet, hela skiten sitter löst och har limmat det 2 gånger samt knakar det oroväckande när man tar i lite extra. Hade tänkt mig ett svenskt eller "svenskt och svenskt" inget figrig om jag säger, ska finnas i sverige i alla fall samt betesvikter runt 150gram+ och ha en riktigt bra ryggrad och stumt, hårt. Ska inte svikta nämnvärt när man jerkar hem för mjuka spön är inget roligt tycker jag, skönare hugg när det är armeringsjärn så man nästan tappar skiten när det hugger en vilding.
                    Så vad tror ni?

                    FIG RIG O DAIMONDBACK REGERAR TYCKER JAG
                    callaway

                    Kommentera


                    • #20
                      jag kan ju rekomendera kunnan jerk på 6 fot up till 125g

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 000 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                      13 svar
                      2 925 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                      39 svar
                      3 282 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      1 008 svar
                      153 715 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Test005
                      av Test005
                       
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 055 svar
                      203 315 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bilbo
                      av Bilbo
                       
                      Arbetar...
                      X