Kör med Fatso Millenium jerk från Dragon. 2 delat med härligt svung i kast och mothugg, dessutom det skönaste jerkspöt jag drillat fisk på. Rekomenderas varmt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt Jerkspö?!
Collapse
X
-
Hickhuck
Köpte ett likadant på mässan fjol, och precis som ditt så lossnade rullfästet!!Ursprungligen postat av LordPikeSpöet som svikit mig är ett kinetic jerk -150gram, rullfästet har jag fått limma och så knakar det i spöet när man tar i som sagt, samt så lossnar kermaiken i ringarna om man inte passar sig, har hänt på flera av polarnas spön, crap. men iofs så kostade det bara 400
Men 400?? Mitt gick nästan på 900!!
Det känns lite surt. Är oxå på jakt efter ett nytt. Köpte ett beastmaster. Men tyckte det var för tjockt, för mina småhänder.
Hade inte tänkt kasta med beten över 120 gram. Får se vad det blir för spö då...svårt o välja.
Push up. Hur mkt kostar ett sjöbjörnen jerk?
Kommentera
-
Lånar tråden lite. Jag har ett Berkley chromium ss304 som jag fick skitbilligt men börjar fundera på om det var ett så bra köp. Har inte provat det än så jag har inga egna erfarenheter.
//Cole
Kommentera
-
Skitbra spö och dessutom för rimliga pengar!Ursprungligen postat av Push-UpInget snack, du ska ha ett Sjöbjörnen Jerk -160g. Det kan du kasta typ 200gram med om du vill. Jag gillar det skarpt, mälarkungen Kråkan likaså......ring Johan på FLy Fisherman för info 08-580 253 05.
!!!!!
Kommentera
-
Fick själv i mars ett tillfälle att handla in en Sjöbjörnen Extra heavy up to 160g. Det finns varken Sjösländan el. Sjöbjörnen till salu här på andra sidan viken, men hade redan tidigare fått händerna på en Sjösländan HM 12" vilken visat sig grym!
Nu 5 hellånga fiskedagar bakom med Sjöbjörnen och rekommenderar varmt!
Andra lättare spöet är en Quantum Hypercast(>120g, perfekt balanserad "Right out of the box").
Av nån orsak blir det ändå alltid mer speltid för Sjöbjörnen...
Moddade nog bakhandtaget 7cm längre, då det underlättar att slänga de tyngsta jerkena(IMO)...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LordPikeTänkte köpa ett nytt jerkspö nu till våren och försommaren och undrar vad ni här på FS anser att man ska köpa, då det gamla spöet börjar ge efter i både mitten och vid rullfästet, hela skiten sitter löst och har limmat det 2 gånger samt knakar det oroväckande när man tar i lite extra. Hade tänkt mig ett svenskt eller "svenskt och svenskt" inget figrig om jag säger, ska finnas i sverige i alla fall samt betesvikter runt 150gram+ och ha en riktigt bra ryggrad och stumt, hårt. Ska inte svikta nämnvärt när man jerkar hem för mjuka spön är inget roligt tycker jag, skönare hugg när det är armeringsjärn så man nästan tappar skiten när det hugger en vilding.
Så vad tror ni?
FIG RIG O DAIMONDBACK REGERAR TYCKER JAGcallaway
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
275 000 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-09-21, 16:38
|
||
|
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
|
13 svar
2 925 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gädd-jos
2025-09-12, 20:08
|
||
|
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
|
39 svar
3 282 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Mathias 70
2025-12-07, 18:31
|
||
|
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
|
1 008 svar
153 715 visningar
18 gillar
|
Senaste inlägg
av Test005
2026-06-05, 09:13
|
||
|
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
|
1 055 svar
203 315 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-09-14, 21:13
|
Kommentera