Abborrspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborrspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborrspö

Tjena! Ska snart köpa nytt abborrspö och funderar mellan dessa två: fkp gear draugen d4 6ft och spro addiction crank&pop. Spöt kommer användas till jiggfiske, crankbaits och ytbeten. Någon som testat dom och har något att säga om dom? Fördelar och nackdelar? Någon som kanske till och med testat båda som kan jämföra? Spro spöt kostar ju ett par hundringar mer. Är dom extra hundringarna värda att lägga?

Tack på förhand!

Tjenare Gustav

Har faktiskt bara testat Draugen D4, 7 fotaren. Kan bara säga att det är ett kalasspö.
    Känns väldigt mycket spö för pengarna. Finns garanterat bättre spön, men då pratar vi annan prislapp.

Klingan är känslig och med ett finger på den så känner man lätt små puffar på betena.

Kommentera

Håller med ovanstående. Draugen d4 7ft blev helt klart mitt to go spö efter borre direkt. Känsligt, rätt styvt men ändå följsamt, kastar långt som sjutton och med bra precision. Värt den lilla pengen det kostar.

Kommentera

Då går jag mot strömmen och säger att både mitt och en god väns drsugen helt plötsligt smällt av mitt gick av ovanför delningen av spödelarna. I ett kst med en vibrax spinnare. Hade använt det kanske 5 gånger. Svårt att tro att det var en skada på klinga sedan innan. Polarens topp stack vid en lätt fight med ett vassstrå

Kommentera

Får kontra med att jag misshandlat mitt med bottennapp, tyngre beten än klassning, ovarsam hantering etc och det håller utmärkt.

Alla kan få måndagsexemplar, det gäller även de riktigt stora bolagens kvalitetsspön. Det är därför man ska spara garantin. Och smäller ett spö av sådär är det definitivt något fel på just det exemplaret, vilket inte pekar på att alla eller ens de flesta är kass.

Kommentera

Tack för svaren allihopa! Nu lutar det nog ändå åt fkpgear spöt!

Kommentera

Se till att få känna på det först bara om det är möjligt. Vilka spön man gillar är oerhört individuellt. Det som jag gillar kan suga getpung för dig liksom

Kommentera

Draugen är ett billigt kina spö som tappar handtag och nån ring ovanför vad jag har hört med tiden det, då det är dåligt limmat, dock kan jag inte uttala mig om det är bra eller dåligt, stog i samma val eller kval som du för ett år sen, fast 6 fotarna, finns recentioner på youtube men många säger att det är skönt att fiska med, äger ett spro addiction dock 6 fotaren, tycker det är ett trevligt spö, ganska plastigt om man jämför med mitt gunki shigeki men det kostar 2500 spänn också.. men känns endå som bra kvalitet i handtag osv "dom kommer inte ramla av" ;0)
                Senast ändrad av Fock_it; 2017-06-28, 18:30.

Kommentera

Ingen mer som har testat sprospöt och kan ge ett utlåtande om det??
                  Senast ändrad av Gustavfishingsweden; 2017-07-08, 10:33.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 870 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04