Link heads och krokningsförmåga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Link heads och krokningsförmåga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Link heads och krokningsförmåga

Har läst både buu och bää om Link heads och frågar du er. Hur är era erfarenheter om dessa?

Har kört mkt med tungstens varianten från darts och har inget att klaga på där. Fästet som går igenom kulan verkar kraftigare på tungstensvarianten än blyvarianten från samma märke.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cudan Visa inlägg
      Har kört mkt med tungstens varianten från darts och har inget att klaga på där. Fästet som går igenom kulan verkar kraftigare på tungstensvarianten än blyvarianten från samma märke.
      Jag körde med dem under hela sommaren och de fungerade bra för mig. Jag håller dock med om at infästningen i blyvarianten (som jag köpte av misstag först) är väldigt tunn och håller inte för rejäla bottennapp. Efter det gjorde jag en egen lösning (till tungstenskulorna) som fungerat bra och hållit bra. Men originalinfästningen till tungstenskulorna håller nog bättre, men den jag har gjort gör det lite snabbare att byta jigg.

jag tycker att det är en väldigt smidig lösning, jag behöver inte lika många skallar utan använder Kamasan Jig hooks och Owner J-hooks till jiggarna och sen är det vara att byta jigg men ha samma skalle till alla (kör oftast bara med 10 eller 5 gram). Tycker inte att de krokat sämre än de få jiggar jag har riggade på vanliga skallar, men jag har inga egentliga belägg, det är bara en känsla.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      271 917 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13