Efter ett gäng år utan fiske är jag inne på att ta upp det igen efter att jag flyttat och nu har ett par sjöar i närheten med öring, regnbåge och röding. Frågan är bara vad jag ska köpa för prylar!?
Rulle har jag förstått att Shimano gör fina saker. Ska jag satsa på något i 2000-klassen? Någon modell som är att föredra?
När det gäller spö har jag förstått att det finns spön som delas i flera delar vilket vore tacksamt om man ska packa ner spöt. Hörde också om något spö där man kunde variera längden på spöt genom att skippa en av delarna och då få ett kortare spö.
- Jag kommer att packa ner utrustningen för att bära med ryggsäck så lätt vikt och litet format uppskattas :-)
- Vad jag ser nu är fiske i sjöar efter öring, regnbåge och röding. Abborre ibland antagligen. Kanske ta med utrustningen till fjällen någon gång
- Tänker mig under 1500-2000kr för både spö och rulle.
- Tänker mig en haspelrulle
Rulle har jag förstått att Shimano gör fina saker. Ska jag satsa på något i 2000-klassen? Någon modell som är att föredra?
När det gäller spö har jag förstått att det finns spön som delas i flera delar vilket vore tacksamt om man ska packa ner spöt. Hörde också om något spö där man kunde variera längden på spöt genom att skippa en av delarna och då få ett kortare spö.
Kommentera