Revo Toro Nacl problem efter service?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Toro Nacl problem efter service??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo Toro Nacl problem efter service??

Hej.

Jag skickade in två toro rullar till ABU för service i vintras. OcH skrev tydligt att rullarna kastar dåligt, och bromsarna är slut. Fick tillbaka dem snabbt efter att dom har servat dom. Ena rullen så bytte dom kullager, kopplingsarm LH, mellanhjul och kullager. Den andra bytte dom kopplingsarm LH och kullgarer. testade och kasta med dom, och dom kastar som en gud. Men nu till det jag upplever som problem. Drar jag bromsen i botten så är det lika jävla dålig broms som det var innan service.Ska det verkligen vara så efter full service?? Jag behöver bara ta pekfingret och tummen och hålla i linan och dra ut, utan problem när bromsen är bottnad? Ska den verkligen vara så klen? Eller ska jag ta kontakt med ABU? Rullen är ju gammal så jag kommer ej ihåg hur bra bromsarna tog när den var sprillans ny. Sista fisken jag fick förra året kanske var en 5a, den drog som en lax på bottnad broms. Ena rullen som jag jerkfiskar med hade också en tendens att slira när jag jerkade. Den tog liksom inte in lina. Spolen bara snurrade. Nån som har samma problem, eller är det jag som nojjar?

Det är ju lite surt om det är problem, nu efter service, och nu vill jag fiska lite innan leken. Och kan tänka mig att om jag måste skicka in dom igen så tar det lång tid nu innan jag får tillbaka dom.

Ingen som har en aning vad som kan vara fel??

Kommentera

Det är spolen som snurrar? Säkert?
      Inte linan på spolen som snurrar?

Men nej, det ska vara betydligt hårdare broms än så. Gissar på att du spänt in den så hårt det går.
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Kan iofs vara så att nylonen glider. Ja, jag har bromsen i bott. Men spolen rör sig i all fall inte när jag drar ut lina.
        Senast ändrad av poppers man; 2018-04-16, 20:19.

Kommentera

Du är inte ensam. Har sålt mina abu-rullar, likså min kompis som upplevde samma problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
            Kan iofs vara så att nylonen glider. Ja, jag har bromsen i bott. Men spolen rör sig i all fall inte när jag drar ut lina.
            Vilket otroligt oangenäm bild ja fick i huvudet nu! Vem har spolat på linan? du eller en butik? Rör sig inte spolen när du kan dra ut lina
            så slirar linan mot spolen. Har du en rulle utan lina så rulla över linan på den och när du spelar tbx den på rullan som "slirade" så veva på den under tryck dvs håll emot lite så den spolas på under tryck

Kommentera

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
              Vilket otroligt oangenäm bild ja fick i huvudet nu! Vem har spolat på linan? du eller en butik? Rör sig inte spolen när du kan dra ut lina
              så slirar linan mot spolen. Har du en rulle utan lina så rulla över linan på den och när du spelar tbx den på rullan som "slirade" så veva på den under tryck dvs håll emot lite så den spolas på under tryck
              Nej, spolen rör sig ej. Det är jag som har spolat på linan.

Kommentera

Nej, spolen rör sig ej. Det är jag som har spolat på linan.
                Har du tejpat spolen före du spolade på linan eller har du nylon backning dvs lite nylon först?

Kommentera

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
                  Har du tejpat spolen före du spolade på linan eller har du nylon backning dvs lite nylon först?
                  Inte tejpat. Nylon har jag. Men visst kan det vara så att flätlinan glider på nylonen, eller på spolen. Men på båda rullarna? Den ena har lite lite bättre broms, men suger ändå.

Kommentera

Inte tejpat. Nylon har jag. Men visst kan det vara så att flätlinan glider på nylonen, eller på spolen. Men på båda rullarna? Den ena har lite lite bättre broms, men suger ändå.
                    Har du personligen spolat på båda rullarna med lina?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 302 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13