Köpråd downsize-set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd downsize-set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpråd downsize-set

Är på jakt efter spö och rulle till det lättare gäddfisket. Kommer nästan enbart köra med spinnerbaits och mindre gummibeten.
    Har klämt på en del spön i butik och det jag fastnade mest för var ett Prorex AGS 40-80g. Kände på det tillsammans med Curado 201I och Curado 201K och båda kändes bra.

Ni som fiskar med dessa, hur upplever ni det? Har ni förslag på andra spön och rullar är det välkommet. Har som sagt bara känt på det i butik och jag tycker inte det säger allt för mycket. Alla tips är välkomna.

Bra spö, men kombinera med en lätt rulle, typ tatula HD

Kommentera

Varför ska jag välja Tatula HD om jag ska ha en lätt rulle? Väger mer än båda de som jag provade. Finns det andra fördelar med den?

Kommentera

Det låter som en grym kombi helt klart, kan aldrig tänka mig attdu blir missnöjd. Kör curado k, snygg rulle

Kommentera

Rst/lf tailchaser heavy med kastvikt upp till 75g men klarar några g till. Inte världens lättaste spö men jäkligt skön balans tack vare det långa bakhandtaget. Bakhandtagen tycker jag personligen e på tok för korta på modernare spön. Lätt vikt är inte allt,e balansen kass så känns de tungt hur lätt spö/rulle än är.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jag har ett AGS 40-80g med en Tatula hd 200 på, fantastiskt skön combo. Använder det mest till gummin i "junior"-size, mindre jerkbaits och tailar. Finns säkert mycket skrivet om detta spö i den stora prorex-tråden, rullen behöver väl ingen nämre presentation.

Jag är iaf. helnöjd och jag använder nog detta set mest av de jag har.

Kommentera

Har kört mkt med Tatula HD, riktigt trevliga rullar.
              Men efter att ha köpte en Curado 200K så har jag inte fiskat med tatulorna.
              Tycker curadon är trevligare och bättre på alla sätt, sen får tiden avgöra hur stryktålig den är.
              Använder min till lättare beten typ westin Swim, McRubber Jr

Kommentera

Jag är själv sugen på en curado k, men skulle vilja att du förklarar lite mer ingående om vad som är "bättre på alla vis"
                Jag har fiskat mycket med tatula, gillar verkligen tws och kast bromsen.

Kommentera

Jag kör ags 40-80 med en Curado 201I och det är en skön combo. Tycker rullen balanserar bra med det spöt.

Kör en Tatula HD på ett Eastfield Slingshot och även om det är en lite annan typ av spö så är det svårt att välja mellan dem. Båda är grymma combos.

Kommentera

Ursprungligen postat av Simmar med hajar Visa inlägg
                    Är på jakt efter spö och rulle till det lättare gäddfisket. Kommer nästan enbart köra med spinnerbaits och mindre gummibeten.
                    Har klämt på en del spön i butik och det jag fastnade mest för var ett Prorex AGS 40-80g. Kände på det tillsammans med Curado 201I och Curado 201K och båda kändes bra.

Ni som fiskar med dessa, hur upplever ni det? Har ni förslag på andra spön och rullar är det välkommet. Har som sagt bara känt på det i butik och jag tycker inte det säger allt för mycket. Alla tips är välkomna.
                    Spöt lär du bli nöjd med till gummi, men inte till spinnerbaits om du inte gillar känslan av att knogarna skall skaka loss när spinnarskedarna snurrar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 092 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13