Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spö till jerkbaitfiske Abborre?
Collapse
X
-
Fiskar du från land eller båt, står man nära vattnet vill man ha ett kort spö så man inte slår i typ 6’6, själv kör jag ett allround Poison Adrena 1610M från båt vilket funkar utmärkt till jerk, jigg och andra hårdbeten utan att vara superoptimerat till någon specifik teknik.
-
Ursprungligen postat av Geronimo Visa inläggKom igen nu, en del av er måste väl ha renodlade jerkpinnar till abborrefisket? Ni kan väl tipsa om något spö ni använt och gillat eller bara lite kort om vad man ska titta efter? Jag jiggar en hel del efter borre och med ganska lyckat resultat men har inget spö som passar till jerkandet. Tänkte antagligen köra med en Metanium 101 DC eller en Calcutta 51DC så ett spinnspö vore att föredra.
inte spettigt, fin känsla, låter jerkbaits få fint spelrum sida-sida även med flätlina ger det betena rätt skjuts utan att hämma.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Geronimo Visa inläggKom igen nu, en del av er måste väl ha renodlade jerkpinnar till abborrefisket? Ni kan väl tipsa om något spö ni använt och gillat eller bara lite kort om vad man ska titta efter? Jag jiggar en hel del efter borre och med ganska lyckat resultat men har inget spö som passar till jerkandet. Tänkte antagligen köra med en Metanium 101 DC eller en Calcutta 51DC så ett spinnspö vore att föredra.
Lämna en kommentar:
-
Kom igen nu, en del av er måste väl ha renodlade jerkpinnar till abborrefisket? Ni kan väl tipsa om något spö ni använt och gillat eller bara lite kort om vad man ska titta efter? Jag jiggar en hel del efter borre och med ganska lyckat resultat men har inget spö som passar till jerkandet. Tänkte antagligen köra med en Metanium 101 DC eller en Calcutta 51DC så ett spinnspö vore att föredra.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Geronimo Visa inläggLyfter den här gamla tråden. Skulle uppskatta tips på vad ni kör med för spön då jag tänkte skaffa ett spö mer renodlat till att köra jerkbait efter abborre med.
Så vad använder ni egentligen?
Lämna en kommentar:
-
Lyfter den här gamla tråden. Skulle uppskatta tips på vad ni kör med för spön då jag tänkte skaffa ett spö mer renodlat till att köra jerkbait efter abborre med.
Så vad använder ni egentligen?
Lämna en kommentar:
-
Någon som kan rekommendera nått bra spö till jerkbait. Några nyheter som kommer?? Har idag ett SZ 7.5 ml men är sugen på ett nytt.
Lämna en kommentar:
-
Du behöver inte ha en krallig pinne för att fiska små jerkbaits bättre att ha ett spö som laddar när du kastar de lättare betena. Vill du gå upp i storlek och vikt kan ett lite rejälare spö vara bra.
/Apa
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
Låter kraftigt för jerkbaits (twitchbaits) runt 10-13g... alltså typ Rapala shadow rap mm. Fast kör man mest tyngre så. Själv funderar jag på ett 5-15g spö för att kunna ladda spöt ordentligt runt 10-12g men då har jag redan ett 6-21g och 14-35g spö...
6-21g spöt (SZ 7,5 fot) gör jobbet helt ok men lite för långt i fram och bak för dedikerat twitchfiske.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av StorborreFår se om det blir DK 100 eller en Loongze Airlite.
Spöt jag funderar para ihop med Dankung...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-06-07, 12:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 891 visningar
0 gillar