Spö till jerkbaitfiske Abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö till jerkbaitfiske Abborre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Mollet83 Visa inlägg
    Någon som kollat på Westin w3 twitching-t Spön? Lite sugen att testa 10-40g just till Jerk till borre om någon har någon input att dela med sig av
    Låter kraftigt för jerkbaits (twitchbaits) runt 10-13g... alltså typ Rapala shadow rap mm. Fast kör man mest tyngre så. Själv funderar jag på ett 5-15g spö för att kunna ladda spöt ordentligt runt 10-12g men då har jag redan ett 6-21g och 14-35g spö...

6-21g spöt (SZ 7,5 fot) gör jobbet helt ok men lite för långt i fram och bak för dedikerat twitchfiske.

Lämna en kommentar:

• Mollet83
    replied
    Någon som kollat på Westin w3 twitching-t Spön? Lite sugen att testa 10-40g just till Jerk till borre om någon har någon input att dela med sig av

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av AKEN79 Visa inlägg
    Jag kör veracity men detta är min favorit till abborrefiske

Kastar cutter warpig mfl helt perfekt, har Tatula rullar till båda dom spöna och det är en helt perfekt kombo
    Har ett likadant som "allroundspö" och gillar det men ska man huvudsakligen jerka/twitcha yvigt så är nog ett kortare spö bekvämare (beroende på hur högt man står visavi vattnet) eller i vart fall ett kortare bakhandtag...

Lämna en kommentar:

• Monkey
    replied
    Rusty hook tror inte ett zodias 1610m blir klent till det du vill. Har kört lite med mitt Adrena 610m och det kastar mer än 21gram utan problem och har kraft att arbeta hem lite större beten, jag köpte mig även ett Zodias 14-42gr som även det pallar mer så de verkar liknande i klassningen.

/Apa

Lämna en kommentar:

• AKEN79
    replied
    Jag kör veracity men detta är min favorit till abborrefiske

Kastar cutter warpig mfl helt perfekt, har Tatula rullar till båda dom spöna och det är en helt perfekt kombo

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Bra fråga, själv funderar jag lite på ett Zodias 1610ML-2, 4-15g (tvådelat) till mina 10-12g twichbaits i stilla vatten... kanske behöver du ett Medium i strömmande vatten...?

Lämna en kommentar:

• RUSTY HOOK
    replied
    God eftermiddag, planerar inköp av jerkspö och har snöat in på ett zodias lr expride 1610m, men funderar på om det är för klent om man snabbt vill hacka ner en djupgående jerkbait till ca 2m i strömt vatten?

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Water Front Versatile S 2102 M
    Underbart spö till både twitch och jigg

Lämna en kommentar:

• F Sjöborg
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Tänkte ge feedback på mitt trasiga Illexspö och Splashs servicemind.
    Då jag inte hade ett kvitto och snubben som jag köpte det av blockade mig i mobilen efter flera kontaktförsök, så blev allt lite komplicerat. Men Splash är grym. Utan återförsäljare gick det inte att få igenom en reklamation som de var villiga att göra. Dock fick jag kanonhjälp av både Söder och Splash att få en ny topp som reservdel. Både Splash och Söder (framförallt Douglas som jag hade kontakt med ska nämnas)- de är fantastiska.
    Vad vare för spö?

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Tänkte ge feedback på mitt trasiga Illexspö och Splashs servicemind.
    Då jag inte hade ett kvitto och snubben som jag köpte det av blockade mig i mobilen efter flera kontaktförsök, så blev allt lite komplicerat. Men Splash är grym. Utan återförsäljare gick det inte att få igenom en reklamation som de var villiga att göra. Dock fick jag kanonhjälp av både Söder och Splash att få en ny topp som reservdel. Både Splash och Söder (framförallt Douglas som jag hade kontakt med ska nämnas)- de är fantastiska.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
273 731 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13