Nylonlina under flätlinan på multirulle! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nylonlina under flätlinan på multirulle!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av -GäddUngeN-
    hahaha lazinko!!!!!!!!

min morsa är inget josh akta så du inte blir bannad!!!

men de jag menade i mitt inlägg var att jag tyckte de alldeles för mycket nylon på rullen!
    hehe nänä, kanske hon inte är... men måste ju endå svara något tillbaka när man blir kallad "josh"

Jo hans nylonlinetanke var kanske i största laget, men det hade han ju märkt när han spolade på linan

edit:
    Ursprungligen postat av teambohr
    .....Gör man inte heller det är man inte bara dryg; man realiserar Lazinkos attributtillskrivelse på sig själv. Är det kul?)
    oj oj, kaxigt värre
    Senast ändrad av Lazinko; 2006-07-01, 12:04.
    /Lazinko

Kommentera

Lycka till om du ska ha 50-70m 0,40-0,50nylon i botten

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikeforlife

Jag tror jag köper nylonlina i 0.40 - 0.50 lindiameter, och spolar på kanske 70 meter, och sedan runt 110-120 meter TUFline XP 0.41 eller Zalt Braid 0.35.

Mvh
        Kmr tyvärr inte få plats Räcker att grunda med högst 10m i botten.

Att ta tejp är dumt imo.

Dagen nr. 2 vid linspolningsmaskinen lär man sig att det inte finns en endaste rulle som håller vad som står på, inte ens med nylon När man sedan tar flät måste man alltid räkna med många procent mindre Det är ngt man lär sig efter ett tag
        sigpic

Kommentera

Dagen nr. 2 vid linspolningsmaskinen lär man sig att det inte finns en endaste rulle som håller vad som står på, inte ens med nylon

Tror snarare att det är linorna som inte håller måttet....
          Kråkan

Kommentera

Exakt därför man skall köpa lina på bulk, spola inte tills man fyllt på vad som står utan när det är lagom. Grunda med gummisnodd lina gör man enbart med
            5-10 meter i botten det räcker.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Klart man ska grunda med nylon, dessutom rejält ifall det behövs.

Råkar man kasta bort eller trassla bort 20m flät så ska man genast grunda upp spolen underifrån med nylon bara för att fylla spolen maximalt (kastlängd).

Sen när linan är sliten vänder man bara på den och kör den delen som legat längst in ytterst och man har en fräsch lina igen.

Vad man har för lina innerst spelar absolut ingen som helst roll, det kommer aldrig att påverka fisket hur man än ser det. Jag använder 0,55 nylon så det inte många varv alls.

Kommentera

Hehe, okej, jag kanske tänkte ta i med lite väl mycket nylon, men jag har som sagt att gjort detta förr Så jag tackar så väldigt mycket för alla svar. Nu har jag fått kläm på hur man gör i alla fall

Ifall jag tar ungefär 20 meter 0.45 - 0.55 nylon botten och fyller på med flätlina tills spolen nästan blir full? Det kanske blir bättre så?

Mvh

Kommentera

herregud vilket trams...

fyll på med ett lager nylon i botten, dvs så att det täcker hela spolen ett varv runt. Skarva sedan på flätlinan.. svårare är det inte. använd ungefär samma diameter på nylonen som du skall ha på flätlinan.

sen att man bara behöver ett visst antal meter flätlina är ju naturligtvis sant, dock är det ju helt idiotiskt att bara köra på exakt så mycket man behöver Lazinko. Ett par trassel senare så måste man kapa x antal meter lina.. så blir rullen oanvändbar istället.. vill man ha på mer flätad lina måste man skarva.. och vem vill ha en skarvknut ute medans man fiskar om man inte måste??.

man förlorar ju alltid lite lina här och där... ny tafsknut, trassel, etc...

Kommentera

Okej, tack Everflow, jag gör så. Och tack för alla andras svar också.

Det hära går nog bra, ska fixa det på Måndag eller Tisdag, då jag får rullen idag

Kommentera

haha lazinko knäckt hihihi

jo precis de som everflow skrev ta bara så de täcker spolen så man inte ser själva spolen om du förtår vad jag menar sen skarvar du på flätlinan.

mvh
                      Keep talking about me, You are just making me famous..
                      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      279 967 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist