Vilket drag använder just du?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket drag använder just du??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Beror på förhållanden men de som varit mest fångstgivande är
    - Bomber 16A (Papegoj)
    - Zam (Skitmört, Åland)
    - Zalt (Papegoj, Skitmört, Gulsvartrandig)

Kommentera

Största favoriten är buster jerk i ålandsfärgen på hösten är även stora spinnare en favorit gul/vit wippspinnare är ofta bra + salmo slider som man både kan spinna & jerka den lilla i orangesvart var mycke bra förra hösten.(skitfiske)
      Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Till gädda kör jag med: Swim Whiss, Spigg, Westins jätte, Stunner och Strike pro. Använder bara de största jag kan hitta, är helt ointresserad av smågäddor och inbillar mig att jag slipper de flesta om jag bara kör med stora wobbler.
        Mitt PB tog jag på en silver färgad Swim whiss med svarta prickar.
        Pga axelproblem så kör jag mest med trolling.
        Jag gillar ovanstående beten för gången är så fin tycker jag.
        Lätt att se om det fastnat skit på dragen också.
        //Cole
        http://sportfisher.se

Kommentera

Största Kopyto-shaden i "free willy" färg (vit med svart rygg och rödfläck). Funkar alltid.

Kommentera

Ursprungligen postat av MartinT
            Är ny här på sidan och har tittat runt en del och sett att det finns en hel del person som dragit upp en och annan stor firre och jag undrar vad du hade för drag just då när den där stora gäddan svalde allt med hull&hål??

Viket är ditt favoritdrag till Gäddor, ge gärna en förklaring varför??
            Martin T: LÄR DIG ATT FISKA MED FEM OLIKA BETEN!
            Lär dig att kunna hantera fem olika beten perfekt i stället för tjugo som du fiskar med lite då och då och aldrig lär dig ordentligt. Välj ut tre olika wobbler, ett skeddrag och en spinnare i olika storlekar och färger. Tänk på att de utvalda betena skall täcka olika djup och hastigheter. Tre av de utvalda betena kommer att fungera vid 95 % av dina framtida fisketillfällen. Ditt enda problem blir att hitta fisken.
            Go for them!
            Old Firehand

Kommentera

Kolla mina bilder, tex den här:

eller UTÖ-draget och Siljansdraget.
              Mörrumspinnaren i min version är också en höjdare inne bland ffa näckrosor.

Av färgerna på mina beten förstår man lätt att jag fiskar i grumliga vatten med dåligt siktdjup. Håller du till i klarare vatten så har jag inga tvärsäkra råd att komma med utöver: Görsom Old Firehand säger!
              Det innebär iofs döden för många butiker och dem som tror att mest är bäst känner sig trampade i beteslådan men va f...! Ett bete som man använder ofta får man förtroende för! Och har man det står det inte på förrän man har fisk på kroken.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                Kolla mina bilder, tex den här:

eller UTÖ-draget och Siljansdraget.
                Mörrumspinnaren i min version är också en höjdare inne bland ffa näckrosor.

Av färgerna på mina beten förstår man lätt att jag fiskar i grumliga vatten med dåligt siktdjup. Håller du till i klarare vatten så har jag inga tvärsäkra råd att komma med utöver: Görsom Old Firehand säger!
                Det innebär iofs döden för många butiker och dem som tror att mest är bäst känner sig trampade i beteslådan men va f...! Ett bete som man använder ofta får man förtroende för! Och har man det står det inte på förrän man har fisk på kroken.
                BeBest; Tack för stödet! "Välj ut tre olika wobbler, ett skeddrag och en spinnare i olika storlekar och färger" kan i praktiken innebära åtskilliga hundra beten. Betänk att enbart BOMBER 15A Long "A" finns i betydligt fler än 100 färger att välja bland. I vissa vatten får du ju bara trolla med tio beten från samma båt! Det innebär att det kan ta flera veckor innan du ens hunnit testa alla färger på BOMBER 15A! Jag har inte tänkt hjälpa några fiskebutiker i graven. De seriösa butikerna med hederlig, kunnig och hjälpsam personal överlever alltid! Tänk på Lundgrens Fiskeredskapsfabrik i Gamla Stan som funnits i 120 år! Seriösare butik och kunnigare personal får du leta med ljus och lykta efter! Sportfiskeboden i Täby går i samma fotspår! Personalen är seriös, mycket kunnig och hjälpsam mot alla sina kunder!
                Du som inte har varit och besökt Lundgrens i Gamla Stan eller Sportfiskeboden i Täby ännu har något mycket trevligt att se fram emot!
                Go for them!
                Old Firehand

Kommentera

Kan inte motsäga Old F när han ger sina vettiga råd. Även Bebest är inne på helt rätt linje. För gös finns det ju beten som funkar ypperligt i vissa vatten. Och i andra helt fel. Bäst är då att lära sig några beten i det vatten man själv fiskar i. Exempelvis funkar 3 gösvobbler bäst där ja fiskar. Cotton Cordell Deep Red Fin, Manns 25 +, och en Bomber djupgående (glömt modell namn). Speciellt är dessa bra på morgonen och fram till eftermiddagen.
                  Vid molnigare väder och sena kvällar behöver man ju mer grundgående vobblers. Då finns det ju många små korta knubbiga eller långa smala att välja på (som man redan testat ut tidigare). När vattnet blir kallare blir det ju långsamt gående vobblers, nerblyade som gäller. Då är det ju alltid dom beten man känner till som gäller.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

just nu är det skitter pop som gäller
                    http://fjallfisket.blogspot.se/

Fiske i Tänndalen, Funäsdalen, Rogen mm

Kommentera

Slutsatsen jag har dragit är att man måste testa sig fram vad som fungerar bäst i ens eget vatten. En lång och ganska dyr process men jag känner i alla fall att nu har jag börjat få ganska bra koll på vad som fungerar i min sjö. Därför använder jag nu bara kring 10 olika beten (totalt för abborre, gädda, gös).

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 945 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13