Skillnad mellan Stealth och PP??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skillnad mellan Stealth och PP???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Skillnad mellan Stealth och PP???

Jag har Spiderwire Stealth påspolat på min Okuma Inspira och är OTROLIGT nöjd med den. Linan är stark, smidig, kastar långt och är bara allmänt tokgrym. Just nu är jag på G med att spola på flätlina på min Daiwa Millionaire och undrar vad jag ska satsa på. PP el. Stealth??

Den enda lilla futtiga skillnaden jag hört om linorna är att Stealth bygger mindre än PP och att den är något billigare men att linorna i övrigt är likvärdiga.

Jag är som sagt väldigt nöjd med Stealth'en men har å andra sidan inte testat PP. Om någon här har gett bägge linorna en ärlig chans och kan berika mig i min beslutsånget bör denne fylla på denna tråd snarast!

Det är stor skillnad mellan just de två linorna. PP är flätad och är i stortsett rund, den bygger mera på spolen och kräver en rulle med perfekt linupplägg. Stealth är spunnen och plattare i profil, betydligt snällare mot rullar som inte har perfekt linupplägg. Många säger att PP= multirulle, medan Stealth fungerar till haspel med. Kör precis så själv och är väldigt nöjd med PPs egenskaper på mina multirullar.
    Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Valet föll på PP. 270m 0.28 köptes via eBay till ett mycket förmånligt pris. Linan inkl. frakt från USA kostade ca 170 spänn. Nu återstår det bara att se om jag valde rätt.

Tight lines.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
      6 svar
      1 867 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Benjamin S