kartplotter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kartplotter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• kartplotter

är det nån som vet nåt eller har erfarenhet av att köpa ekolod,kartplotter
    från USA . finns det nån hake? funkar ex svenska sjökort osv.

Köpte en Eagle 320 FishMark på Boater's World. Otroligt billigt, jag betalade ca 1500 för den, kostade då i Sverige ca 3700. Funkade utan problem (har sålt den nu med båten den satt i). Men om du får problem så är det svårt att hävda garantin. Kostar ju en del att skicka den till USA. Har nu en Garmin plotter/fishfinder köpt i Norge (som satt i båten jag köpte istället för den som jag sålde). Fick problem med den och svenska Garmin vägrade serva den. Fick skicka den till Norge, som dock utan prut bytte den mot en ny. Om du köper en känd plotter typ Garmin är det inga problem med kartorna, de stora märkena finns i Sverige och därmed även kartorna. Jag tror inte det är billigare att köpa kartorna i USA. Jag köpte min Eagle på plats i USA och hade inga problem med tullen (förutom homeland security som på röntgen såg ett paket med några boxar och sladdar...). Handlar du på nätet är chansen stor att tullen fångar paketet och häftar på ett inbetalningskort för tull och moms. Den utgiften tillsammans med frakten måste förstås vägas in i ekvationen.

Kommentera

Jag köpte ett Eagle FishEasy 320C ekolod från Basspro, det gick då på $200 vilket var ca. 1400:- med den dollarkursen som gällde. Samma ekolod kostade i Sverige 4695:- på ett stort ställe som jag såg en annons om.

Jag beställde det till USA och fick det levererat hit av en jobbarkompis som var där och jobbade en vecka. Alltså inget tull/moms.

När jag ställer om ekolodet från fot till meter och från Fahrenheit till Celsius så ser jag att det finns fler inställningar, Language Option finns också. Tror ni jag blev lite chockad när det går att ställa om till Svenska, det hade jag inte räknat med alls.

Men garantin etc. blir ju ett problem om det strular. Men för det priset så kan jag ju bara köpa ett nytt från staterna istället.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

tack så mycket .

Kommentera

Ursprungligen postat av f-rik
          är det nån som vet nåt eller har erfarenhet av att köpa ekolod,kartplotter
          från USA . finns det nån hake? funkar ex svenska sjökort osv.
          Jag köpte en Garmin GPSMap 292 via Attitude Baits till ett fördelaktigt pris, jämfört med de svenska butikernas. Det fanns bara engelskt språkval i menyn, men när jag köpte ett Bluechart på "Bryggan" så uppdaterade de programvaran gratis så att jag fick bl.a. svensk språkinställning. Jag är kanonnöjd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 857 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04