Nya rullen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya rullen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Hippo
    verkar vara samma i Revon som i övriga...
    Vad kan då hindra att Revo STX skall vara en perfekt Jerkrulle?

Skulle man fiska sönder backspärren så får man väl slanta upp för ett nytt lager. Själv fiskar jag nästan aldrig med något över 120 gram men om man dänger på med 200 grammare så kanske det kan bli ett problem.

Är nog en Revo STX man skall satsa på nästa år, har blivit helt såld på lågprofilare. Skall nog sälja min favvorulle Calcutta TE401 och köpa en Revo STX istället.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
      Vad kan då hindra att Revo STX skall vara en perfekt Jerkrulle?

Skulle man fiska sönder backspärren så får man väl slanta upp för ett nytt lager. Själv fiskar jag nästan aldrig med något över 120 gram men om man dänger på med 200 grammare så kanske det kan bli ett problem.

Är nog en Revo STX man skall satsa på nästa år, har blivit helt såld på lågprofilare. Skall nog sälja min favvorulle Calcutta TE401 och köpa en Revo STX istället.
      För att jag är en paranoid fan..jerkrullar ska vara runda, stora o rejäla = )

Sen vill jag även ha en linspridare som följer linan vid kast när jag kör med tunga beten.

Kommentera

En i mina ögon stor anledning till att Revon troligen aldrig kommer att hamna på nåt av mina tyngre spön är det faktum att den inte har syncad linspridare. Spridaren står stilla vid kast vilket också gör att lina och spridare troligen kommer att vara i ofas när den stora sliter i grejerna.
        Känns inte vettigt vid kast heller, jag kommer hela tiden snegla ner mot rullen innan jag kastar för att se till att spridaren är centrerad.

//Stefan
        Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

För att jag är en paranoid fan..jerkrullar ska vara runda, stora o rejäla = )

Sen vill jag även ha en linspridare som följer linan vid kast när jag kör med tunga beten.
          Linspridaren som följer med linan är nog en viktig sak, iaf. om man kör med de tyngsta betena.

Min handled mår mycket bättre om jag fiskar med plattare rullar, det är en anledning till att jag vill byta till en lågprofil.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Två själar, en tanke.....

//Stefan
            Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Tycker stillastående funkar fint till lättare beten, men som Rudan säger..den ska helst vara centrerad..annars....

Kommentera

Tycker stillastående funkar fint till lättare beten, men som Rudan säger..den ska helst vara centrerad..annars....
                Går linföraren att flytta i sidled när rullen är frikopplad? Eller står den pall på sitt ställe där den var när man frikopplade?

Vissa rullar går det ju att flytta den manuellt på.

Jag behöver själv inte vara rädd för att linspridaren står på fel ställe när den stora smäller på, det brukar inte bli några stora till mig så det är lugnt på den punkten.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Den står där den står..du tänker nog på SM3600, T3000 osv...där kan man hålla nerre tumtangenten o flytta..

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
                    Går linföraren att flytta i sidled när rullen är frikopplad? Eller står den pall på sitt ställe där den var när man frikopplade?

Vissa rullar går det ju att flytta den manuellt på.

Jag behöver själv inte vara rädd för att linspridaren står på fel ställe när den stora smäller på, det brukar inte bli några stora till mig så det är lugnt på den punkten.
                    Funkade det att dra en sailfish med rullen så kan man nog ta en gäddsnipa på den, även om den är 10+. Tror nog att en Sailfish drar liiite mer än vad en gädda mäktar med.

Förresten så sitter linföraren så långt ifrån spolen på dom flesta lågprofilare jag sett att det nog spelar mindre roll när man ska lobba iväg ett 150g bete. Jag har då aldrig känt mig hämmad när jag fiskat på kusten och verkligen behövt kasta långt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 490 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13