zalt håller inte mottot! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

zalt håller inte mottot!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tycker inte om dom nya sjunk zaltarna men trotts dess "lama" gång så går det att ta bra med gädda på dom. Jag har nästan upplevt att ju stelare dom går ju mer fisk får man på dom. Låter sjukt, men sant.

Kommentera

Kanske inte så sjukt egentligen ? Liksom, VI tycker inte att den ser bra, VI tycker att den går som en pinne, men, det är vad gäddan tycker som spelar roll.

Kommentera

Jag kör enbart med zalt när jag jagar gäddor och det landar minst en 3-4 st varje gång jag är ute så jag tycker inte det är något större fel på dom..

Kommentera

Ursprungligen postat av olssonlkpg Visa inlägg
          Jag kör enbart med zalt när jag jagar gäddor och det landar minst en 3-4 st varje gång jag är ute så jag tycker inte det är något större fel på dom..
          Är nog beredd att hålla med där. Lät havsöringen vila förra helgen och körde lite gädda. Jag körde zam 22cm papegoj i flyt (som har en grym gång enligt mig) och hade nöjet att se när gäddan puttade på zamen ett par gånger innan den gjorde en lov och attackerade med full kraft. Brorsan som körde med stora zalt i sjunkande format med färgen 04 hade flera gäddor som följde efter, dock utan att hugga. Kan faktiskt inte förstå att folk slopar dessa magneter bara för att de inte är lika bra som förr, dom fångar ju fortfarande fisk och är ett säkert kort!

Kommentera

Ursprungligen postat av Motvind Visa inlägg
            Är nog beredd att hålla med där. Lät havsöringen vila förra helgen och körde lite gädda. Jag körde zam 22cm papegoj i flyt (som har en grym gång enligt mig) och hade nöjet att se när gäddan puttade på zamen ett par gånger innan den gjorde en lov och attackerade med full kraft. Brorsan som körde med stora zalt i sjunkande format med färgen 04 hade flera gäddor som följde efter, dock utan att hugga. Kan faktiskt inte förstå att folk slopar dessa magneter bara för att de inte är lika bra som förr, dom fångar ju fortfarande fisk och är ett säkert kort!
            Alla vet väl att det inte går att fånga gädda på ngt annat än jerkbait nuförtiden!
            Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte Visa inlägg
              Alla vet väl att det inte går att fånga gädda på ngt annat än jerkbait nuförtiden!
              Hahaha, precis. Visst är det kul med jerkbait men det gäller att testa och se vad som gäller för dagen. Under förra lördagen tog vi 7 gäddor på 3 pers. 4 stycken av dessa gäddor föll på wobbler. 3 st på Conrad och en på Zam.
              Nu kanske det resultatet hade blivit annorlunda om vi hade delat upp tiden lika mycket mellan jerk och spinn men man får inte kasta spinnspöt i sjön bara för att något som heter jerkbait har kommit.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 354 svar
              279 432 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40