om man ska köpa En rulle från USA som man ska ha till jerkbait fiske. vilken ska man välja? vill ha en rulle som är mycket prisvärd men ej kosta över 1500.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
jerkrulle
Collapse
X
-
Jag skulle nog köpt mig en Ambassadeur Revo STX, en ny lågprofilare från Abu.
Om man tittar på ett antal tester från USA så är denna rulle otroligt välbyggd och har en kanonfin broms. Det sitter tydligen samma backspärrslager i denna rulle som i t.ex. C3/C4 så det är nog inget problem med hållbarheten vid jerkfiske.
Linföraren är ju fast på dessa rullar vid kast och följer alltså inte med linupplägget på spolen. Men linföraren sitter dock längre från spolen än på en vanlig ambis, iaf. så ser det ut så på de bilder jag kikat på.
Det verkar rymmas ca. 150 m 0.30 mm lina på den är inte för liten.
Jag kommer nog att försöka få hem en sådan rulle från USA nu under våren.
Riktpris i Sverige är 2995:- och i USA så kostar den $199.95 på Basspro. Satsa på den tycker iaf. jag.
Edit: Här är ett genomgående test av rullen. Tackeltour gör alltid väldigt genomgående tester av alla prylar så det känns bra.
Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
-
C3 är nog inte för sköra att jerka med, det är förövrigt samma grundkonstruktion som C4 och den håller ju bra.
Jag tycker att du skall beställa från Basspro till ditt hotell om du skall åka över, så brukar jag göra. Antingen beställer jag till hotellet eller till företaget jag skall jobba hos när jag är där.
Revo STX är nog rätt vältrimmad rakt ur förpackningen men det kanske kan grejjas till ännu mer, vad vet jag?Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Här är ju en spännande artikel där de testat Revon på Sailfish.
Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
J:et, har ni fått in dem nu? Eller har du varit iväg på nån mässa?Ursprungligen postat av J:etOm du tror att C3:an är för skör för att jeka med så tror jag du tycker Revo rullen ser ut som en leksak.... Men rullen är riktigt läcker stog och fingrade på en igår och man vart ju lite sugen.
Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
275 035 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-09-21, 16:38
|
||
|
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
|
13 svar
2 925 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gädd-jos
2025-09-12, 20:08
|
||
|
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
|
39 svar
3 282 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Mathias 70
2025-12-07, 18:31
|
||
|
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
|
1 008 svar
153 733 visningar
18 gillar
|
Senaste inlägg
av Test005
2026-06-05, 09:13
|
||
|
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
|
1 055 svar
203 318 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-09-14, 21:13
|
Kommentera