jerkrulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerkrulle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • jerkrulle

    om man ska köpa En rulle från USA som man ska ha till jerkbait fiske. vilken ska man välja? vill ha en rulle som är mycket prisvärd men ej kosta över 1500.
    Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

  • #2
    Jag skulle nog köpt mig en Ambassadeur Revo STX, en ny lågprofilare från Abu.

    Om man tittar på ett antal tester från USA så är denna rulle otroligt välbyggd och har en kanonfin broms. Det sitter tydligen samma backspärrslager i denna rulle som i t.ex. C3/C4 så det är nog inget problem med hållbarheten vid jerkfiske.
    Linföraren är ju fast på dessa rullar vid kast och följer alltså inte med linupplägget på spolen. Men linföraren sitter dock längre från spolen än på en vanlig ambis, iaf. så ser det ut så på de bilder jag kikat på.
    Det verkar rymmas ca. 150 m 0.30 mm lina på den är inte för liten.

    Jag kommer nog att försöka få hem en sådan rulle från USA nu under våren.

    Riktpris i Sverige är 2995:- och i USA så kostar den $199.95 på Basspro. Satsa på den tycker iaf. jag.

    Edit: Här är ett genomgående test av rullen. Tackeltour gör alltid väldigt genomgående tester av alla prylar så det känns bra.

    The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site. Chance to win free tackle everyday.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

    Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

    Läs min fiskeblogg:

    http://blogg.fjallfoto.se

    Kommentera


    • #3
      för 1500 kan du tex köpa 2 ambassadeur c4 och få lite över

      Kommentera


      • #4
        problemet är att det fanns bara c3 på den butiken, och vad jag har fattat det som så är dom lite sköra för att jerka med. ABU rullen verkade fin, kanske något som UT kan trimma till
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

        Kommentera


        • #5
          C3 är nog inte för sköra att jerka med, det är förövrigt samma grundkonstruktion som C4 och den håller ju bra.

          Jag tycker att du skall beställa från Basspro till ditt hotell om du skall åka över, så brukar jag göra. Antingen beställer jag till hotellet eller till företaget jag skall jobba hos när jag är där.

          Revo STX är nog rätt vältrimmad rakt ur förpackningen men det kanske kan grejjas till ännu mer, vad vet jag?
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

          Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

          Läs min fiskeblogg:

          http://blogg.fjallfoto.se

          Kommentera


          • #6
            Här är ju en spännande artikel där de testat Revon på Sailfish.

            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

            Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

            Läs min fiskeblogg:

            http://blogg.fjallfoto.se

            Kommentera


            • #7
              Om du tror att C3:an är för skör för att jeka med så tror jag du tycker Revo rullen ser ut som en leksak.... Men rullen är riktigt läcker stog och fingrade på en igår och man vart ju lite sugen.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av J:et
                Om du tror att C3:an är för skör för att jeka med så tror jag du tycker Revo rullen ser ut som en leksak.... Men rullen är riktigt läcker stog och fingrade på en igår och man vart ju lite sugen.
                J:et, har ni fått in dem nu? Eller har du varit iväg på nån mässa?
                Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

                Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

                Läs min fiskeblogg:

                http://blogg.fjallfoto.se

                Kommentera


                • #9
                  robban du har ett PM
                  Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

                  Kommentera


                  • #10
                    mm vi har fått in dom nu men bara en STX och alla var vänster vevade

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 035 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                    13 svar
                    2 925 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                    39 svar
                    3 282 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    1 008 svar
                    153 733 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Test005
                    av Test005
                     
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 055 svar
                    203 318 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Bilbo
                    av Bilbo
                     
                    Arbetar...
                    X