Problem med min Jerkrulle (5601 jb) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med min Jerkrulle (5601 jb)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med min Jerkrulle (5601 jb)

Tjena!

Det är så att min Ambassadeur 5601 JB har gått sönder. Den inhandlades i Augusti iår.

1. Jag kan inte veva om linan blir slak, då går veven bara runt runt och inge lina kommer in. Utan måste hålla linan spänd med handen och veva in tills den blir spänd. Otroligt irrterande.

2. Jag kan inte kasta längre än 10meter. Jag har kastbromsen löst men någonting gör så att det bromsar och "skriker".

Jag har prövat allt, lös, hård kastbroms/slirbroms. Men något är riktigt knas. Vill inte börja skruva innan jag vet problemet bara.

Är det någon som har varit med om samma sak? Någon som vet problemet? Går det här på garantin? eftersom jag inte har misskött rullen någonting, utan det har bara blivit så här.

Tack på förhand! Mvh Karki.
    http://www.silverbums.com

Jag är säker på att den går på garantin. Ta med dig garantisedel + kvitto så lagar dom den, eller så får du en ny!
    bf

Kommentera

Ursprungligen postat av karki
      Tjena!

Det är så att min Ambassadeur 5601 JB har gått sönder. Den inhandlades i Augusti iår.

1. Jag kan inte veva om linan blir slak, då går veven bara runt runt och inge lina kommer in. Utan måste hålla linan spänd med handen och veva in tills den blir spänd. Otroligt irrterande.

2. Jag kan inte kasta längre än 10meter. Jag har kastbromsen löst men någonting gör så att det bromsar och "skriker".

Jag har prövat allt, lös, hård kastbroms/slirbroms. Men något är riktigt knas. Vill inte börja skruva innan jag vet problemet bara.

Är det någon som har varit med om samma sak? Någon som vet problemet? Går det här på garantin? eftersom jag inte har misskött rullen någonting, utan det har bara blivit så här.

Tack på förhand! Mvh Karki.
      Ehh, använder du flätlina? Har du satt tejp eller backat med nylon först? Om svaret är ja på första frågan och nej på andra, ta då och kolla ifall linan snurrar på spolen.

Kommentera

Låter väl som ännu en backspärr som inte diggar Jerk fiske.. Bara att lämna in och utnyttja garantin..
        http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Oki tack för svaren.

Linan snurrar inte. Kollat det

En till fråga. När garantin är utnyttjad, säg att jag får en ny rulle. Då har man ingen garanti längre efter det? eller är jag helt bakom flötet? :S
          Senast ändrad av karki; 2006-12-07, 18:47.

Kommentera

på den nya rullen får du en ny garanti
            bf

Kommentera

Ursprungligen postat av karki
              Oki tack för svaren.

Linan snurrar inte. Kollat det

En till fråga. När garantin är utnyttjad, säg att jag får en ny rulle. Då har man ingen garanti längre efter det? eller är jag helt bakom flötet? :S
              Felet lät så skumt att jag bara måste fråga. JB'n har väl dubbla backspärrar?

Om du köpte rullen i augusti i år så har du fortfarande garanti, 1 år säger väl konsumentköpslagen.

Rapportera gärna vad det var för fel på den när du fått den fixad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon
                Felet lät så skumt att jag bara måste fråga. JB'n har väl dubbla backspärrar?

Om du köpte rullen i augusti i år så har du fortfarande garanti, 1 år säger väl konsumentköpslagen.

Rapportera gärna vad det var för fel på den när du fått den fixad.
                Tycker också felet är skumt men antagligen något undantag, för mina andra ABU rullar funkar kanon. Men då haspelrullar.

Kollade upp det där med garantin. Från affären jag köpte den (Sportfiskeboden täby) fick jag 10års garanti.

Jepp självklart kommer jag rapportera felet.

Kommentera

tufft att du fick 10 år på JBn, det brukar annars bara vara 2 år om jag minns rätt. Men lämna in rullen så fixar dom den!
                  bf

Kommentera

Alla amb. har numera tio års garanti

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 354 svar
                    277 650 visningar