Tips på rulle till mitt Svartzonker spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på rulle till mitt Svartzonker spö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
    4-6 spön till abborre. 4-8 spön till gädda beroende på säsong. 3-4 till göstrolling. Jag skulle inte klara mig med 1 rulle
    Det funkar uppenbarligen men för mig är det nästan som med skor, vem har ett par?

    Kommentera


    • #52
      Haha. Fiskar jag gädda och har möjlighet att ta med mycket så går jag också bara en vända till båten. Med en beteshink i ena näven. En stor bag i på axeln med fem lådor beten och med allt småplock i. Tre eller fyra spön i den andra handen. Tungt men det går

      Det är mycket roligare att fiska med "rätt" utrustning. Inget kul att slänga Mc Pike jr med storspöt. Å andra sidan är det omöjligt att kasta ett större bete med ett lättare spö. Man vet aldrig vad gäddan vill ha. Var på Åland i oktober och det visade sig att det enda bete som fungerade för de flesta av oss var Mc Pike Jr i färgen lysröret eller motsvarande Pig Shad. Inget vanligt bete för mig men jag hade adekvat spö med mig och ETT bete i lådorna. Det blev rätt söndertuggat vill jag lova. MendIt rules. Varken färg eller storlek brukar tillhöra mina favoriter. Men efter att vi två som delade båt provat runt bland våra beten så hittade vi rätt efter någon timme. Slutade med att vi blev både klubbmästare och bästa båt

      Brukar faktiskt ha med mig 5, 6 spön i spöfodralet. 3 eller 4 brukar komma till användning. Flera gånger har jag "räddats" av att ha alternativ eller backup när något spö gått sönder eller fisken inte riktigt gör som vanligt. Men oftast ligger de extra spöna oanvända

      Å andra sidan uppskattar jag lätt packning vid andra tillfällen. Ett spö och en låda beten. Men då är lådan fylld med beten som passar till spö jag har med mig.
      Senast ändrad av Mankan G; 2018-11-13, 23:40.
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 299 svar
      262 617 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg barnmorskan  
      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
      858 svar
      139 401 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gaddivar  
      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
      1 031 svar
      193 573 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
      7 svar
      2 141 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg billion
      av billion
       
      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
      79 svar
      12 299 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Torekrok  
      Arbetar...
      X