varför suger "nya" zalt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

varför suger "nya" zalt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har inte orkat läsa igenom alla trådarna och kanske har "krokproblemet" nämnts. Har köpt vissa Zaltar, även äldre, som haft grövre krokar än andra i motsvarande storlek. Ett byte till tunnare krok (ibland bara av bukkroken) har gett bättre gång...mao verkar wobblern vara extremt känslig för vikt och var vikten fördelas.

Kommentera

"mao verkar wobblern vara extremt känslig för vikt och var vikten fördelas."

precis som du då!
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av Krumelur
        Ja fast Zalt lär ju minskat sin försäljning väldigt mycket de sista åren, massa butiker som inte ens tar in dem längre för att det är så mycket reklamationer.
        Tror att tillverkare och företag biter sig själva i svansen när de vill pressa priserna till varje pris....

absolut!!, håller med dig. Jag menade inte att jag tycker att tillverkarna av Zalt har varit särskilt smarta... snarare hur jag tror att de tänker/tänkte

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee
          tack men jag har större zaltgädda än dig ..skämt åt sido..
          de zaltaran jag har som är hyffsat gammla de simmar ruggigt bra!!
          Och jag som trodde det var din pappa som skötte allt

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75
            Och jag som trodde det var din pappa som skötte allt
            som skötte zalt?
            naj due!
            Keep talking about me, You are just making me famous..
            MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
            www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Att skylla på kineserna e inte helt rättvist. Dom tillverkar bara på specifikation enligt kund, precis som polacker och svenskar. Det är oftast beställarna som säger att det inte får kosta mer än si och så och då haltar kvaliten oavsett var den tillverkas

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
                absolut!!, håller med dig. Jag menade inte att jag tycker att tillverkarna av Zalt har varit särskilt smarta... snarare hur jag tror att de tänker/tänkte
                Jo visst e det så de tänker. ALLA (Fabriker, grossister, butiker, och kunder), vill alltid pressa priser, men tror att de är kortsiktigt att tänka så...kvalité lönar sig alltid i längden...
                Föresten tror jag att det var ni som vann över oss i Fryken i höstas i C´nR klassen, fast ni blev ju bara näst sist...
                Gädda & Jäger
                www.gaddajager.se

Kommentera

Ni som ville ha gamla Zalten skulle ha svängt förbi vår (numera jättedåliga) fiskebutik i Visby för några månader sedan. Då reades Zalten ut för 20 kronor styck!

Kommentera

Håller med KG? värtan zalten 2005 e grym, tyvärr ha jag kastat bort min.. om jag inte kommer ihåg fel så var det en tysk specialfärg.
                    Men e det någonting som jag har haft problem med så e det Zam 22, har haft fyra ex. utav ålandsfärgen, o alla ha tagit in vatten då jag prövat dem första gången!!!
                    I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Kan bara hålla med om att zalten har blivit sämre. Är nu 19 bast och det första farsan köpte när vi skulle ut och fiska gädda var just en zalt (papegoj). Tyvärr är dessa nu bortkastade, alla utom 1, fast då en 14 cm firetiger. Den simmar sjukt bra om man jämför med de nya som jag köpt in. Den flytande varianten har en bra och fin gång medans den sjunkande ser lite "trög" ut.

Tror inte heller att man kan skylla på kineserna eftersom Zamen är så grym, å den kom väl ut för 4 år sedan om jag inte minns fel. Men även där är jag inte helt nöjd. Har två 16 cm (papegoj flyt och geting sjunk) och två 22 cm (PLO och färg 04 båda sväv). Köpta i år så de har inte testats mer än från bryggan. Papegojen har tagit massvis med gädda (även den största som kommit upp i båten, 115 cm) och har en mycket fin gång medans den sjunkande måste ha mer fart för att få samma gång. De större ser mycket heta, fast dom är inte så mycket svävande, snarare sakta flytande. Men jag kommer ändå att köpa nya exemplar, så länge de fångar fisk få dom gärna ha samma gång som en ballong.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      280 267 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40