Svävande "vevjerk"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svävande "vevjerk"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag har en flytande 10cm salmo slider i färgen firetiger med bakre kroken borttagen, och den främre ersatt av en stor tung krok med extra fjäderring och den står typ still ca 50cm under ytan.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg

      Tack, ser intressant ut. Har du någon aning om flytkraft i förhållande till Buster Jerk Shallow eller Westin Swim 12 cm, 53 g?
      Buster shallow är väl i princip flytande men jag fiskar iaf ticsaren mer ytligt än Swim 53g. Kan tippa att ticsaren går att göra mer ytligt fiska de med extra lätta krokar. Jag upplever iaf att den hänger rätt stilla under sekundlånga vevstopp iaf. Fiskar med gamakatsu krokar.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
        Jag har en flytande 10cm salmo slider i färgen firetiger med bakre kroken borttagen, och den främre ersatt av en stor tung krok med extra fjäderring och den står typ still ca 50cm under ytan.
        Med vilket tafsmaterial och längd?

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

          Med vilket tafsmaterial och längd?
          Ståltafs, ca 50cm

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Jonez Visa inlägg

            Buster shallow är väl i princip flytande men jag fiskar iaf ticsaren mer ytligt än Swim 53g. Kan tippa att ticsaren går att göra mer ytligt fiska de med extra lätta krokar. Jag upplever iaf att den hänger rätt stilla under sekundlånga vevstopp iaf. Fiskar med gamakatsu krokar.
            Jag är övertygad om att Ticsaren är ett kanonbete. Det här inlägget får mig dock att tro att jag skulle bli besviken om jag köpte det när jag ville ha en svävande vevjerk.
            Ett bete som hänger "rätt stilla under sekundlånga vevstopp" kvalar inte in som svävande i min värld. Svävande för min del innebär att kunna göra riktigt långa spinnstopp, 10-20s, utan att betet sjunker eller flyter upp men än kanske 10cm. Ja jag fiskar extremt sakta när vattnet är kallt och ja det händer ofta att gäddorna tar beten som hängt still läääänge...Den här typen av fiske ställer rätt specifika krav på beten och jag har lagt en förmögenhet på beten som vid test helt enkelt inte gör jobbet.
            Enklaste sättet att uppnå svävande är att köpa ett svagt flytande bete och tynga det med fjäderringar, grövre krok eller powerdots.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 299 svar
            262 596 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg barnmorskan  
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            858 svar
            139 382 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gaddivar  
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 031 svar
            193 529 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
            7 svar
            2 141 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg billion
            av billion
             
            Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
            79 svar
            12 294 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Torekrok  
            Arbetar...
            X