Åsikter daiwa luna 253 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åsikter daiwa luna 253

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Åsikter daiwa luna 253

    Tjena vet att här är grymt mkt kunskap på detta forum så testar att fråga, är sugen på ny rulle och sitter och tittar på daiwa luna 253, har hittat den för 1699, undrar egentligen om den är tyst, och mjuk att veva med. Eller är de värt att hosta upp ytterligare 2300 och köpa en calcutta conquest? Eller är en vc pike med ut trim att föredra? Söker egentligen all möjlig input främst lunan jag är nyfiken på men hör gärna vad ni har att säga om dem andra också, tack på förhand

  • #2
    Grymt fin Japansk rulle. Tror 1699 är billigast i världen :-)

    Kommentera


    • #3
      Kompisen har en daiwa luna 300 och jag har en calcutta qonquest. Jag har provfiskat me hans rulle och tvärtom. Just Luna 300 är lite för stor för min smak (vet de gäller 253 men aldrig provat) men me de sagt så måste jag seja att den é helt underbar att veva med blev lite små förälskad i den just för vevningen och de kasta jävligt bra me hans Prorex XR 180gr. Jag tror inte du blir missnöjd. Jag hade själv gärna haft en men kan bara veva me vänster och den tog slut jävligt snabbt.

      Kommentera


      • #4
        Skrivits mycket om den gamla halvklassikern på FS under åren, i huvudsak gott och så pass att jag köpte nästan ny i försomras. Ej fiskad ännu men den känns i kammarn inte så långt bort från min Conquest 200 DC+...

        Nu fick jag min billigare än 1699:- men jag skulle aldrig betala mer än det dubbla för en CC givet det ris och ros som framförts om den här på FS på senare tid.

        Kommentera


        • #5
          Har en 253. Riktigt stabil o trevlig rulle som kastar långt. Den har en väldigt mjuk o fin gång o en jämn broms. Vad mer kan man önska sig?
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av sandmark Visa inlägg
            Tjena vet att här är grymt mkt kunskap på detta forum så testar att fråga, är sugen på ny rulle och sitter och tittar på daiwa luna 253, har hittat den för 1699, undrar egentligen om den är tyst, och mjuk att veva med. Eller är de värt att hosta upp ytterligare 2300 och köpa en calcutta conquest? Eller är en vc pike med ut trim att föredra? Söker egentligen all möjlig input främst lunan jag är nyfiken på men hör gärna vad ni har att säga om dem andra också, tack på förhand
            Det finns ingen rulle på marknaden som är mer prisvärd än just Luna 253, Den kastar långt, är mjuk i vevningen och alldeles mysig att fiska med, Jag använder min till "Downsize" men vet flera som fiskar "Fullsize", Ja äger även en VC pike och är väldigt nöjd med den med. Den kastar inte lika långt som lunan eller är lika mjuk i vevningen men känns otroligt stabil och manlig rulle,

            Kommentera


            • #7
              Bästa rullen

              Kommentera


              • #8
                Tack för alla svar har beställt en

                Kommentera


                • #9
                  Har 2, en original, en rätt så ombyggd. Det är mina favoritrullar. Den enda nackdelen, som förvisso är generellt med rundgavlade rullar i metall är att dom blir satans kalla höst vinter o tidig vår

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av sandmark Visa inlägg
                    Tjena vet att här är grymt mkt kunskap på detta forum så testar att fråga, är sugen på ny rulle och sitter och tittar på daiwa luna 253, har hittat den för 1699, undrar egentligen om den är tyst, och mjuk att veva med. Eller är de värt att hosta upp ytterligare 2300 och köpa en calcutta conquest? Eller är en vc pike med ut trim att föredra? Söker egentligen all möjlig input främst lunan jag är nyfiken på men hör gärna vad ni har att säga om dem andra också, tack på förhand
                    Fann du i vänstervevad för det priset ? Kollade också på den och fann bara höger till det priset

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 299 svar
                    262 620 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg barnmorskan  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 403 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 586 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 310 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X