St croix, legend xtreme, elite, ltb, G-loomis osv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St croix, legend xtreme, elite, ltb, G-loomis osv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• St croix, legend xtreme, elite, ltb, G-loomis osv

Nu riktar jag frågan till spön som är planerad till abborrfisket.
    Är i första hand på jakt efter en ny jiggpinne (haspel cirka 7") som skall byta ut mitt nuvarande Sportex.

Har varken fiskat Elite eller xtreme annat än att viftat runt i butikerna. ). Här tyckte jag balansen i både Elite och extreme kändes bättre än ltb då sistnämnda kändes något framtung och inte lika nätt.

G-loomis har jag hört mycket gott om men då är det väl import som gäller? Där har min erfarenheten inte blivit mycket mer än ett fasligt googlade och har inte någon form av fysisk möte.

Har idag ett LBC68MXF. (Som jag absolut är nöjd med , men kanske ångrat att jag inte valde ett med en något djupare aktion) det används i främsta hand till ytbeten och jerkbaits.
    Det här är min erfarenhet av st croixklingorna förutom polarens BXC671MHF.

Eftersöker helst ett spö som har tillräckligt med power för att klara en 5-20g jiggskalle med tillhörande jigg. Balansgången med att inte vara för klent men inte heller för bulkigt för att få ett ack så härligt spöböj vid båten.

Ni som har erfarenhet av dessa, prylnördar osv. Ös på. Nörd själv så skriv för allt ni orkar. Jag gillar att läsa.

Mvh

Jag är väldigt sugen på st croix legend glass

men ingen erfarenhet....

Kommentera

Japp. Det är också något att lägga till på listan. Inte kollat på någon specifik modell av legend glass än.
      ​Men det kommer bli ett för multi iaf, runt 7". Extremt läcker old school finish på dem också.

Kommentera

Jag fiskar med multi och har både ett xtreme 71mhxf och 74hf, jag skulle imte ens tänka tanken att köra 20g skalle på 71mhxf. Däremot så funkar det att köra 5g på 74hf.

Det kommer med största sannolikhet ut ett legend glass 610Mm snart här på forumet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        272 526 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13