BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Smaksak men nya Alde design är för mycket. Har lite "Transformer/Rav4" över sin design... Blir intressant att se om den testas och överträffar Alphas Air/Gekkabijin eller ej...av nån som inte är märkesfixerad.

    Så The Reel Test går bort.. han fiskar, eh kastar i princip i vindstilla miljöer vilket jag tror premierar ett visst varumärke... men det är han kristet, skenheligt omedveten om eller värre...

    Kommentera


    • Har försökt att få tag på Gekabijin men lite svåra att hitta för en ok peng. Det känns som att en ok prisvärd rulle i Japan blir en ganska dyr rulle efter alla kostnader här i Sverige. Det som känns tråkigt är inte pengarna i sig utan att man betalar ett överpris. Är minst sagt allergisk mot detta.

      Undrar om det finns någon som vet en ok sida att beställa ifrån som kanske har beställt själv därifrån.

      Finns det någon som har Gekabijinen här inne som kan tänka sig berätta vad den kostade att få hem till dörren?

      Kommentera


      • Med min uträkning blir det ca 5000 kr för en rulle som kostar 3600 kr. Kan det verkligen stämma?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
          Med min uträkning blir det ca 5000 kr för en rulle som kostar 3600 kr. Kan det verkligen stämma?
          3600+tullavgift+moms blir 4666,50. Med frakt så lär du väl landa runt 5000 spänn.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

            3600+tullavgift+moms blir 4666,50. Med frakt så lär du väl landa runt 5000 spänn.
            Det den inte värd känner jag. Det är ju Steez eller Aldebaran pengar. Då går den rullen bort för min del :-(

            Kommentera


            • När jag beställde rulle från Digitaka var det ca 25% i moms och tullavgift. Digitaka har gratis frakt på rullar.
              Så priset x 1,25, plus 2-300 i admin avgift som fraktbolaget tar blev det för mig.

              Kommentera


              • Det fick bli en alphas air tw. Ska beställa clicker till bromsen sen är jag nöjd, för tillfället :-)

                Tänkte para ihop den med mitt Ace Hawk dubbel (UL toppen). Nu vill jag ha vår innan jag dör av den långsamma tråkdöden...

                Kommentera


                • Ace Hawk spöet är riktigt, riktigt bra!
                  För pengen bland de bästa för bfs.
                  Har ett för spinn och ett för haspel men spöt gör sig bäst som spinn.

                  Kommentera


                  • Är det någon som vet om man kan spola på morethan 0.10 på alphas air tw? Jag tänker mest om spolen klarar av det?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                      Är det någon som vet om man kan spola på morethan 0.10 på alphas air tw? Jag tänker mest om spolen klarar av det?
                      Varför skulle inte spolen klara av den linan?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 885 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 075 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X