BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag såg inga alternativ till express... gick det att välja postnord med en gång för långsam leverans eller vad? :-)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      Jag såg inga alternativ till express... gick det att välja postnord med en gång för långsam leverans eller vad? :-)
      Det fanns runt fyra olika alternativ med olika metoder och olika tracking. Längst ner kunde man välja express för 100 kr extra.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Jema Visa inlägg
        Det fanns runt fyra olika alternativ med olika metoder och olika tracking. Längst ner kunde man välja express för 100 kr extra.
        Det såg aldrig jag... blir spännande att se vem tomten kommer till först nu då :-)

        Vad valde du för handtag och färg på klingan?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

          Det såg aldrig jag... blir spännande att se vem tomten kommer till först nu då :-)

          Vad valde du för handtag och färg på klingan?
          Baitcasting Orange Fiberglass GLASSFIN finesse fick det bli. Jag gillar färg på saker och ting då jag har en förmåga att lägg bort allt. Syns det på håll=)

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Jema Visa inlägg

            Baitcasting Orange Fiberglass GLASSFIN finesse fick det bli. Jag gillar färg på saker och ting då jag har en förmåga att lägg bort allt. Syns det på håll=)
            Kan ju vara klokt, valde du korkhandtag också så håller du nog även värmen bättre än mig :-)

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

              Kan ju vara klokt, valde du korkhandtag också så håller du nog även värmen bättre än mig :-)
              Jag missade helt att man kunde välja så vi får se vad jag får.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Jema Visa inlägg
                Jag missade helt att man kunde välja så vi får se vad jag får.
                Betalade du med paypal så ska du skicka ditt telefonnummer till dankung så går transporten snabbare enligt dom och det kan ju såklart stämma för utan nr sätter sig såklart pestmord på tvären... förlåt.. postnörd...

                Kommentera


                • Tjena. En fråga till alla er bfs nördar :-)

                  Vilka kastvikter kör ni som max på era bfs rullar? Vad klarar dom av innan det börjar slita på lager?

                  Kommentera


                  • Jag är så grön på det här med bfs men jag gjorde i ordning en beteslåda där ingenting får väga över 9 gram. Lagren klarar garanterat av att kasta lika tunga drag som vilken borrerulle som helst... det är ju samma typ.

                    Problemet är ju linmängden. Jag spolar på max 50 meter och på nån rulle har jag bara 30 meter och risken finns att jag glömmer bort det i stridens hetta och skickar iväg ett bete som får all lina att lämna spolen... det kan bli jobbigt om en gammelgädda kliver på...

                    BFS/UL anses väl dock vara upp till 7 gram.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      Jag är så grön på det här med bfs men jag gjorde i ordning en beteslåda där ingenting får väga över 9 gram. Lagren klarar garanterat av att kasta lika tunga drag som vilken borrerulle som helst... det är ju samma typ.

                      Problemet är ju linmängden. Jag spolar på max 50 meter och på nån rulle har jag bara 30 meter och risken finns att jag glömmer bort det i stridens hetta och skickar iväg ett bete som får all lina att lämna spolen... det kan bli jobbigt om en gammelgädda kliver på...

                      BFS/UL anses väl dock vara upp till 7 gram.
                      Jo bfs för MIG ligger på ca 3- 8 g men det har hänt att jag har kastat 10g och undrar mest hur mycket rullen pallar. Min curado har jag kastat 12g utan problem medans min alphas air skriker när jag laddat på med 10g.

                      Som sagt så kör jag inte bfs över 8g oftast händer ibland att jag kommit över 10g sträcker.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 618 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 582 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 301 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X