Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Även om jag normalt är skeptisk till att köpa färdiga set så slog jag till på ett set bestående av en Tsurinoya Dark Wolf Ultra 50 och ett LMAB La Mostique LM-C198L spö 2-10g och 198 cm. Känns trevligt och kastar ungefär lika långt som mitt haspelspö med en Mini Fat Rap i ändan på linan. Har dock bara provfiskat lite hittills. Vad säger förståsigpåarna om setet ? https://www.hechtundbarsch.de/products/ultra-light-baitcast-bundle?_gl=1*1usmyse*_up*MQ..*_ga*MTEzMjU1ODM4NC4x NzQ5NTY0MjQw*_ga_J8C3FXCFTD*czE3NDk1NjQyNDAkbzEkZz EkdDE3NDk1NjQyNDYkajU0JGwwJGgw*_ga_54VDXEEMEY*czE3 NDk1NjQyNDAkbzEkZzEkdDE3NDk1NjQyNDYkajU0JGwwJGgxMT kyMTM0NTg1&variant=50664375419226
-
Får se om det blir DK 100 eller en Loongze Airlite.
Spöt jag funderar para ihop med Dankung Glassfin ML som tar 3-8g. Tydligen är den mera 3-10g.
Någon som har det spöt, testat eller har nått att berätta om spöt?
Fiskar 99% med vobbler efter borre, öring, röding, regnbåge och helst i strömmande vatten.
Kastar flick-casting nästan uteslutande och därför vill ha spö som lämpar sig bäst för det.
Ni som beställt från Dankung, hur har det fungerat?
1 Foto
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Storborre Visa inläggBehöver införskaffa en rulle och är sugen på en rund.
Kommer inte kasta mindre än 3g om ens det. Mest 5-8g lär det nog bli och borre, regnbåge
Finns det nån rund rulle max 1000kr som är vettig? Annars får det bli lågprofil
Tänker mig Aliexpress med tanke på priset.
Kanske någon här har rulle till övers som kan säljas, rund eller lågprofil.
- Gillar 4
Lämna en kommentar:
-
Behöver införskaffa en rulle och är sugen på en rund.
Kommer inte kasta mindre än 3g om ens det. Mest 5-8g lär det nog bli och borre, regnbåge
Finns det nån rund rulle max 1000kr som är vettig? Annars får det bli lågprofil
Tänker mig Aliexpress med tanke på priset.
Kanske någon här har rulle till övers som kan säljas, rund eller lågprofil.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Young Waterfoot Visa inläggSpötoppen till mitt Major Craft Aji do 5G 682M gick av 2 cm från toppöglan!
Går det att använda ändå och använda den sista spöringen som "toppögla"?
Kommer spöet att kännas annorlunda och ändra karaktär?
Använder du spöt som det är nu så kommer linan lägga sig runt toppen och trassla vid kast.
Går toppen av så kommer spöt att bli kraftigare än det var innan. Hur mycket beror helt på spöt och hur mycket som är borta.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Young Waterfoot Visa inläggSpötoppen till mitt Major Craft Aji do 5G 682M gick av 2 cm från toppöglan!
Lämna en kommentar:
-
Spötoppen till mitt Major Craft Aji do 5G 682M gick av 2 cm från toppöglan!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Bernie K Visa inlägg*dubbelpost*
Bara jag som har alltid har haft extrema problem med fiskesnack.com? Alltid nåt felmeddelande när man ska posta, smilies som aldrig syns, osv..
Lämna en kommentar:
-
*dubbelpost*
Bara jag som har alltid har haft extrema problem med fiskesnack.com? Alltid nåt felmeddelande när man ska posta, smilies som aldrig syns, osv..
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av linuscs Visa inlägg
Nice! Jag läste om acura och aurora air och de verkar vara de 2 budgetkungarna och aurora air kom lite senare och verkar vara snäppet vassare. Jag fick den också för superpris pga att jag precis signade upp för aliexpress.
En liten anekdot angående kvalitetskontroll: När jag packade upp min Aurora Air och provvevade lite tyckte jag att nåt inte stod rätt till, det var en svagt skrapande känsla vid vevning. Tänkte först att spolen inte satt rätt helt hundra, öppnade sen sidoplattan och döm om min förvåning när jag på en av magneterna hittade en LÖS MAGNETFJÄDER. Magneterna funkade som de ska, så antar att det var en extra som hade smugit sig in och fastnat under montering. Skrapljudet var iaf j-vligt lättåtgärdat
Det pratas mycket om hur "palmable" rullar är och att "ju mer desto bättre", men i fallet med Aurora Air har min gräns för optimal storlek passerats och den känns närmast FÖR liten i handen för nån med hyfsat stora händer. Framför allt rullens höjd, det är som att den är lägre än vad utrymmet som skapas i handen är, och när jag ska flytta tummen till knappen blir det inte bara *bakåt* utan också *neråt* som det inte blir på t.ex. en Acura eller DWU. Låter också mer under kast är just nämnda rullar. Får prova den till bäckfiske efter öring i sommar (istället för mitt standard abborrfiske), där kanske den kommer mer till sin rätt.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av StorborreFår se om det blir DK 100 eller en Loongze Airlite.
Spöt jag funderar para ihop med Dankung...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-06-07, 12:02 -
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 846 visningar
0 gillar