Ursprungligen postat av linuscs
Visa inlägg
En liten anekdot angående kvalitetskontroll: När jag packade upp min Aurora Air och provvevade lite tyckte jag att nåt inte stod rätt till, det var en svagt skrapande känsla vid vevning. Tänkte först att spolen inte satt rätt helt hundra, öppnade sen sidoplattan och döm om min förvåning när jag på en av magneterna hittade en LÖS MAGNETFJÄDER. Magneterna funkade som de ska, så antar att det var en extra som hade smugit sig in och fastnat under montering. Skrapljudet var iaf j-vligt lättåtgärdat

Det pratas mycket om hur "palmable" rullar är och att "ju mer desto bättre", men i fallet med Aurora Air har min gräns för optimal storlek passerats och den känns närmast FÖR liten i handen för nån med hyfsat stora händer. Framför allt rullens höjd, det är som att den är lägre än vad utrymmet som skapas i handen är, och när jag ska flytta tummen till knappen blir det inte bara *bakåt* utan också *neråt* som det inte blir på t.ex. en Acura eller DWU. Låter också mer under kast är just nämnda rullar. Får prova den till bäckfiske efter öring i sommar (istället för mitt standard abborrfiske), där kanske den kommer mer till sin rätt.
Lämna en kommentar: