BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• anteman
    replied
    Bättre än Loongze tro?

Lämna en kommentar:

• linuscs
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    I just found this on AliExpress: 2 932,37kr | PURELURE NEW MllEC Silver Feather 9.58g Spool Ultralight BFS FINESSE Baitcasting Reel Baitcast Fishing Coil For Shad Trout

I just found this on AliExpress:
    1 776,98kr | PURELURE Aluminium Body Silver Feather 4g Spool Ultralight BFS FINESSE Baitcasting Reel Baitcast Fishing Coil For Shad Trout

Inga bra pris just nu- vänta till kinesiska nyårs sale.
    Dessutom är MIIEC såld just nu i svart.

Du hittar många recensioner på YT om dessa
    Tack som fan!

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    I just found this on AliExpress: 2 932,37kr | PURELURE NEW MllEC Silver Feather 9.58g Spool Ultralight BFS FINESSE Baitcasting Reel Baitcast Fishing Coil For Shad Trout

I just found this on AliExpress:
    1 776,98kr | PURELURE Aluminium Body Silver Feather 4g Spool Ultralight BFS FINESSE Baitcasting Reel Baitcast Fishing Coil For Shad Trout

Inga bra pris just nu- vänta till kinesiska nyårs sale.
    Dessutom är MIIEC såld just nu i svart.

Du hittar många recensioner på YT om dessa

Lämna en kommentar:

• linuscs
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Mina personliga favoriter under 2k är allihopa CDM rullar från DMK/ Purelure från Ali. Alla presterar bättre under 2g än min Aldebaran BFS som referens.
    Delat plats 1 är: Silverfeather Elite och Exa MIIEC.
    Den senare är en DC rulle där det elektroniska bromssystemet funkar klockrent. Båda har aluframe och lika lena som min Alde.
    Plats 2: Purelure Silverfeather som har carbonframe och väger under 99g.

Vad som gäller äkta BFS från eller under 1g är i mitt tycke kinesiska rullar bättre än Daiwa/ Shimano. Billigare såklart också. Och de rullar jag nämnde går silkeslen.
    Blir spännande att se om nya Aldebaran DC hanterar beten under 3g lika bra som MIIEC från DMK
    Tack! Skulle du kunna länka bägge rullarna? Jag kan inte hitta dom på ali!

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Mina personliga favoriter under 2k är allihopa CDM rullar från DMK/ Purelure från Ali. Alla presterar bättre under 2g än min Aldebaran BFS som referens.
    Delat plats 1 är: Silverfeather Elite och Exa MIIEC.
    Den senare är en DC rulle där det elektroniska bromssystemet funkar klockrent. Båda har aluframe och lika lena som min Alde.
    Plats 2: Purelure Silverfeather som har carbonframe och väger under 99g.

Vad som gäller äkta BFS från eller under 1g är i mitt tycke kinesiska rullar bättre än Daiwa/ Shimano. Billigare såklart också. Och de rullar jag nämnde går silkeslen.
    Blir spännande att se om nya Aldebaran DC hanterar beten under 3g lika bra som MIIEC från DMK

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av linuscs Visa inlägg

Har kollat på den, jag snackade med shimano pelle när han var på söders och han sa att jag skulle ha lite tålamod och vänta lite, så antar att den kommer till sverige snart!

Jag beställde en rulle från aliexpress bara för att jag läste en del på reddit om att det fanns bfs rullar som duger för att testa tekniken lite. Histar aurora air beställde jag och har läst att den ska vara grym för priset.

Tack för tipset!!
    Det stämmer. Den är på listan på rullar som kommer hit. Precis samma rulle som Curado BFS i bygge, förutom stjärnhjulets knarr. Som konsument kommer du att kunna få tag på den billigare från Japan än i Sverige. Gäller tyvärr alla rullar från alla företag. Yenen är svag och det går att hitta bra deals. MEN, garantin finns i Sverige om du köper den i Sverige. Köper du den från Japan finns den i Japan.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg
    Annars säljs ju Shimano Curado bfs till bra priser nu
    Dock finns den enbart i hög utväxling. SLX BFS är precis samma rulle som Curado BFS, förutom färgen och sättet man fått stjärnhjul att knarra. Jag hade alla dagar i veckan köpt en SLX BFS, med tanke på att priset är högre på Curadon. Man kan med fördel beställa den från Japan redan nu t.ex.

Lämna en kommentar:

• Villespinn91
    replied
    Annars säljs ju Shimano Curado bfs till bra priser nu

Lämna en kommentar:

• linuscs
    replied
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
    Click image for larger version

Name:	IMG_5941.jpg
Views:	370
Size:	1,95 MB
ID:	2650179 Click image for larger version

Name:	IMG_8378.png
Views:	400
Size:	535,0 KB
ID:	2650178 Beställde en soloking acura 50 för 370:- nånting på rea förra året och den har varit grymt över förväntan och knarr inkluderat i det priset
    shimano slx bfs kanske är på väg men är det som allt annat är det billigare att ta hem själv även efter tull/moms/frakt
    Nice! Jag läste om acura och aurora air och de verkar vara de 2 budgetkungarna och aurora air kom lite senare och verkar vara snäppet vassare. Jag fick den också för superpris pga att jag precis signade upp för aliexpress.

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Click image for larger version

Name:	IMG_5941.jpg
Views:	370
Size:	1,95 MB
ID:	2650179 Click image for larger version

Name:	IMG_8378.png
Views:	400
Size:	535,0 KB
ID:	2650178 Beställde en soloking acura 50 för 370:- nånting på rea förra året och den har varit grymt över förväntan och knarr inkluderat i det priset
    shimano slx bfs kanske är på väg men är det som allt annat är det billigare att ta hem själv även efter tull/moms/frakt

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
271 278 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13