Aliexpress är en vetenskap för sig. Det finns speciella sale events ( den nästa med fiskeprylar är den 15/4), specialaktioner, coins från inköp att använda, coupons och mycket mera. Men rullen låg rund 400 fram till för en vecka sedan, och kommer ligger där igen vid olika tillfällen.
Men även för 600 är det ett kap.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Tack för tipsen blir nog att beställa en sådan rulle och spö inom kort. Ändå tråkiga är ju leveranstiden för spöt du länkade står det ju leverans den 17 juni men man får väll stå ut med det med tanke på priset.
Lämna en kommentar:
-
Det är den här rullen men dom har blivit dyrare på grund av sin popularitet och har en skälv och det är en grym rulle https://www.aliexpress.com/item/1005...Cquery_from%3AUrsprungligen postat av Noisen Visa inlägg
Vart hittade du rullen för bara 350 kr? Billigaste jag hittade den på Ali express var för ca 600 kr
Köper du detta spöt så har u en grym combo https://www.aliexpress.com/item/1005...Cquery_from%3A
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
Vart hittade du rullen för bara 350 kr? Billigaste jag hittade den på Ali express var för ca 600 krUrsprungligen postat av Utter Visa inläggJag kan helhjärtat rekommendera den rullen. Kostade mig....350SEK!
Lämna en kommentar:
-
BFS rullar behöver inte vara dyra. Jag äger iofs en relativ dyr Aldebaran BFS och en trimmad TD-Z. Men blev nyfiken på en Aliexpress- rulle som fick kanonbra recensioner. Det slutade med att jag nu äger 3 stycken.
Rullen heter Soloking Acura 50. Och den är i mitt tycke helt fantastiskt för beten 1-10g. Jag har iofs bytt till keramhybridlager. Men det behövs egentligen inte.
Handtagen bytte jag också till 95mm.
Jag kan helhjärtat rekommendera den rullen. Kostade mig....350SEK!
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Nej det är väl så att moderna rullar utklassar dom gamla även med trim, har en daiwa alphas ct med grund spole som absolut räcker för mina behov men ändå kliar det i köp genen.Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggDe grunda, lätta kinaspolarna från/till olika fabrikat (som ser snarlika ut) fungerar faktiskt riktigt bra.
Tillsammans med så kallade BFS-lager kan även icke BFS-specifika rullmodeller hantera väldigt lätta beten.
Har monterat den här typen av spole i några rullar, med olika kullager, och tycker de hanterar låga vikter bra. Min Daiwa Pixy som fått just denna behandling hanterar 1 gram.
Definitivt en billigare väg att gå än att köpa en ny rulle, de dedikerade BFS-modellerna är ju inte särskilt billiga även om Scorpion och SLX BFS kanske fortfarande finns att få tag i.
Sen är ju en rulle som just Conquest BFS mer än bara kasta lätta beten, det är ju en lyxrulle med alla sina fördelar och nackdelar.
Jag har ägt några stycken 1500- samt 2500C, servat och modifierat några tiotals.
Tycker inte dessa rullar ens kan jämföras med bättre japaner, jo det går att få dem att kasta bra men konstruktion och känsla under fisket är stenålder i mina ögon.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
De grunda, lätta kinaspolarna från/till olika fabrikat (som ser snarlika ut) fungerar faktiskt riktigt bra.Ursprungligen postat av Noisen Visa inläggHör förövrigt redan en Daiwa Tatula SV TW 103 och har sätt att folk sätter in en lättare spola men vet ej om det är värt det.
Tillsammans med så kallade BFS-lager kan även icke BFS-specifika rullmodeller hantera väldigt lätta beten.
Har monterat den här typen av spole i några rullar, med olika kullager, och tycker de hanterar låga vikter bra. Min Daiwa Pixy som fått just denna behandling hanterar 1 gram.
Definitivt en billigare väg att gå än att köpa en ny rulle, de dedikerade BFS-modellerna är ju inte särskilt billiga även om Scorpion och SLX BFS kanske fortfarande finns att få tag i.
Sen är ju en rulle som just Conquest BFS mer än bara kasta lätta beten, det är ju en lyxrulle med alla sina fördelar och nackdelar.
Jag har ägt några stycken 1500- samt 2500C, servat och modifierat några tiotals.Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inläggVad du än gör, börja inte kolla på gamla små abu rullar som sen kan trimmas och modifieras till bfs, då är man fast.
Tycker inte dessa rullar ens kan jämföras med bättre japaner, jo det går att få dem att kasta bra men konstruktion och känsla under fisket är stenålder i mina ögon.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Vad du än gör, börja inte kolla på gamla små abu rullar som sen kan trimmas och modifieras till bfs, då är man fast. Jag har inte hunnit köpa nån än då priserna har varit helt sjuka, men efter ett tag tycker man att 6000 för en 2500 med veven på fel sida är billigt.Ursprungligen postat av Jema Visa inlägg
Har provat lite olika daiwa och shimano men dom jag tycker funkar bäst med kast och hantering rä shimano calcutta conquest bfs. Både 17 och 23 är fina.
dock kommer ju skatteåterbäringen snart.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Har provat lite olika daiwa och shimano men dom jag tycker funkar bäst med kast och hantering rä shimano calcutta conquest bfs. Både 17 och 23 är fina.Ursprungligen postat av Noisen Visa inläggNågon här inne som har tips på rulle och spö för BFS fiske har nyligen blivit mer och mer intresserad av det lättare fisket mest beten runt 3-5 gram men även lite lättare. Jag har redan ett 1-8 gram haspelspö och några få mindre beten för abborre. Accepterar gärna tips på olika rullar och spön i lite varierande prisklassen då jag ej har satt en riktig budget än. Hör förövrigt redan en Daiwa Tatula SV TW 103 och har sätt att folk sätter in en lättare spola men vet ej om det är värt det.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Någon här inne som har tips på rulle och spö för BFS fiske har nyligen blivit mer och mer intresserad av det lättare fisket mest beten runt 3-5 gram men även lite lättare. Jag har redan ett 1-8 gram haspelspö och några få mindre beten för abborre. Accepterar gärna tips på olika rullar och spön i lite varierande prisklassen då jag ej har satt en riktig budget än. Hör förövrigt redan en Daiwa Tatula SV TW 103 och har sätt att folk sätter in en lättare spola men vet ej om det är värt det.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 280 visningar