Ursprungligen postat av Xerup
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Annars är det lite onödigt. En plugg på 7-8g går ju kasta med nästan allt.Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggFinns det en kastplugg som väger 3 gram att köpa enkelt så är ju det ett alternativ såklart.
Kommentera
-
Enligt supporten hos pure fishing så passar dessvärre ingen av dom andra rullarnas grunda spolar och om jag läser rätt mellan raderna kommer man fasa ut mgxtreme2. För mig spelar det mindre roll... jag köpte mig en till abborre och den ska nog även kunna funka till havsöring...Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Tror det. Hade första gen mgx och där passade spolarna mellan vanliga mgx och extreme.
Det ska ju bli kul att se om dom kommer med en ännu lättare rulle... med grund spole :-)
Kommentera
-
Okej, jag kastar hitintills sånna beten med haspel.Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Annars är det lite onödigt. En plugg på 7-8g går ju kasta med nästan allt.
Kommentera
-
Använd INTE MGXtreme till fiske i bräckt vatten eller salt vatten. Rullens magnesiumstativ klarar inte av varken bräckt eller salt vatten särskilt länge. Det kommer att korrodera. I teorin skulle coatingen på rullen göra den salt/brackvatten-beständig, men ofta slarvar Doyo (fabriken som gör Abus lågprofilare) med att lägga på coatingen och rent magnesium blottas på nästan varannan rulle. Dessutom skavs coatingen väldigt lätt bort där spolen går in i rullhuset. Den bör därför enbart användas i sötvatten.Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Enligt supporten hos pure fishing så passar dessvärre ingen av dom andra rullarnas grunda spolar och om jag läser rätt mellan raderna kommer man fasa ut mgxtreme2. För mig spelar det mindre roll... jag köpte mig en till abborre och den ska nog även kunna funka till havsöring...
Det ska ju bli kul att se om dom kommer med en ännu lättare rulle... med grund spole :-)
Kommentera
-
Jo, men tyvärr brukar inte korrosion gå under garanti. Har du repat rullen och den skyddande coatingen (färgen) är borta finns det risk för att den inte går under garant. Dessutom är det väldigt svårt att få tag på reservdelar nu, och det kommer troligtvis vara svårt det närmsta året. Inte minst om rullen är på väg att läggas ner.Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggJag har ju garanti på rullen :-D
Kommentera
-
Tror att på MGX står det. Freshwater only !Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggJag har ju garanti på rullen :-D
Har du använt den i salt så gäller inte garantin.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 933 visningar