BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    Då har jag vad du söker... kostar endast 32 miljoner...
    Inga problem. Jag kan nog med lite möda ordna fram 32 miljoner Iranska rial. Vad har du att sälja :-)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

      Inga problem. Jag kan nog med lite möda ordna fram 32 miljoner Iranska rial. Vad har du att sälja :-)
      En tummetott... du får kasta utan rulle :-)

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

        En tummetott... du får kasta utan rulle :-)
        Haha :-)

        Kommentera


        • Tror jag har lyckats hitta något som bör funka till 1g direkt ur kartong :-)

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
            Tror jag har lyckats hitta något som bör funka till 1g direkt ur kartong :-)
            Vad hittad du? Har själv sök igenom djungeln av rullar och inte hittat något som är direkt jättebra för 1g. Möjligtvis så klarar en aliexpress rullar det (BK2 och Tsurinoyas version). Äger en BK2. Landade i att det var bättre att satsa på en riktig rulle med en bra spole, så jag tog hem en CQ 101HG och lyckades med stor tur få tag på KTF NEO och en Finesse spole för 101an. Samt en finessespole till Alphas air serien, även om jag inte just nu har någon sådan hehe.

            Kommentera


            • Jo just det, dessutom verkar det som att Shimano kommer att presentera 2022 Aldebaran bfs den 21 januari, vilket gör att kampen mellan Daiwa och Shimano trappas upp. Daiwas Alpha serie är ju stabil helt klart och Aldebaran 16 håller ju fortfarande så det blir spännande att se vad de kommer att släppa. Troligtvis kommer Aldebaran enl. rykten att finnas i handeln redan i April, men det lär vara svårt att få tag på en.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Hejhej Visa inlägg

                Vad hittad du? Har själv sök igenom djungeln av rullar och inte hittat något som är direkt jättebra för 1g. Möjligtvis så klarar en aliexpress rullar det (BK2 och Tsurinoyas version). Äger en BK2. Landade i att det var bättre att satsa på en riktig rulle med en bra spole, så jag tog hem en CQ 101HG och lyckades med stor tur få tag på KTF NEO och en Finesse spole för 101an. Samt en finessespole till Alphas air serien, även om jag inte just nu har någon sådan hehe.
                Alphas Air tw ska vara kapabel att kasta 1 gr med rätt lina utan problem :-)

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                  Alphas Air tw ska vara kapabel att kasta 1 gr med rätt lina utan problem :-)
                  Ja, med rätt spö, lite lina på rullen och väl inställd broms kastar den 1 g bra.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

                    Ja, med rätt spö, lite lina på rullen och väl inställd broms kastar den 1 g bra.
                    Är rätt sugen på rullen. Ända negativa som jag kan komma på är avsaknad av knarr. Vet att man kan beställa knarr till den men det blir ca 700 kr till, iallafall den jag har kollat på. Då blir det plötsligt en ganska stor peng för den rullen.

                    Kommentera


                    • Då kanske man bör vänta på den nya aldebaran.Vet du någom om rullen Hejhej? Typ vilka kastvikter den kommer att lämpa sig bäst till, spolvikt osv?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 934 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 918 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 391 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 084 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X