BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Jema Visa inlägg

    Haha nu var man ju tvungen att lägga en beställning med.
    Tog express så får se hur lång tid det tar att få hem det.
    Ska bli kul att se hur det är att fiska med ett. Har aldrig gjort det innan.
    Har du fått hem ditt spö?

    Kommentera


    • Vilken lina bör jag välja sunline siglon ADV eller siglon x plasma?

      Är det någon som har testat båda? Håller på att beställa men vet inte vilken jag ska ta. Ska ha en brottstyrka på ca 6 kg till BFS i det över segmentet. kastvikt på ca 5-10 g. Ska sitta på en Aldebaran bfs 22.

      Har någon tipps på annan lina för ni komma med förslag. Kör för tillfället daiwa morethan 0.10. Funkar kanon men lite väl dyr.

      Har även sufix nanobraid 0,06 hemma men den känns lite för tunn för endan målet?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
        Vilken lina bör jag välja sunline siglon ADV eller siglon x plasma?

        Är det någon som har testat båda? Håller på att beställa men vet inte vilken jag ska ta. Ska ha en brottstyrka på ca 6 kg till BFS i det över segmentet. kastvikt på ca 5-10 g. Ska sitta på en Aldebaran bfs 22.

        Har någon tipps på annan lina för ni komma med förslag. Kör för tillfället daiwa morethan 0.10. Funkar kanon men lite väl dyr.

        Har även sufix nanobraid 0,06 hemma men den känns lite för tunn för endan målet?
        Jag har väl skrivit någonting om en orange sunline siglon här nånstans som jag är fasligt nöjd med... jag gillar den bättre än adv som jag också har men den har jag inte testat färdigt än... återkommer i frågan men då har du redan hunnit handla nån lina :-)

        Kommentera


        • Använder Adv till multi och X plasma till haspel. 12 lb brottstyrka blir perfekt, är lika tunn som en 0,08 spiderwire.

          Länk till ett Adv test: https://www.youtube.com/watch?v=1U01r871PNo

          Kommentera


          • Fick bli x plasma efter jag läst Benjamins råd. Köpte 0.18 som har en brottstyrka på 5,7 kg eller nått sånt. Beställde en aldebaran bfs 22 precis. Hoppas linan funkar bra annars byter jag på fredag. Ska över till söders ändå och köpa lite grejer.

            Får jag fråga varför x plasma till haspel?

            Kommentera


            • Linan funkar lika bra som Adv till multirulle. Jag använder X plasman tll haspelrullar, eftersom jag endast fiskar dropshot och nedrig med haspel och X plasma är självysande grön. Men jag tycker att Adv är mindre känslig mot nötning och hade den funnits i självlysande grön hade jag kört den på alla rullar.

              Kommentera


              • Är det någon som har testat Aldebaran bfs 22? Har beställt den redan då jag fick en grym deal men funderar på om den är så jäkla bra som vissa påstår. Kan självklart bara byta i den om det vore så men vet inte vad annars man kan köpa för "exklusiv" BFS rulle här på hemmaplan?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                  Är det någon som har testat Aldebaran bfs 22? Har beställt den redan då jag fick en grym deal men funderar på om den är så jäkla bra som vissa påstår. Kan självklart bara byta i den om det vore så men vet inte vad annars man kan köpa för "exklusiv" BFS rulle här på hemmaplan?
                  https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...w500h-681.html

                  7k fattigare men en "exklusiv" rulle rikare

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

                    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...w500h-681.html

                    7k fattigare men en "exklusiv" rulle rikare
                    Såg Hobie göra en recension på rullen och beslöt för att inte köpa den rulle. Annars verkar det vara en fin rulle :-)

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                      Såg Hobie göra en recension på rullen och beslöt för att inte köpa den rulle. Annars verkar det vara en fin rulle :-)
                      Kan inte själv uttala mig om den då jag fiskar med min Aldebaran men dyr är den iaf

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 596 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 382 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 529 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 298 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X