BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Alman Jag håller med dig. Det laddar inte optimalt men det funkar för mig. Jag kommer dock aldrig behöva fiska med swimbait som väger 1 gram som tur är :-)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      Alman Jag håller med dig. Det laddar inte optimalt men det funkar för mig. Jag kommer dock aldrig behöva fiska med swimbait som väger 1 gram som tur är :-)
      Det gör jag inte heller. Därför använda jag mina Benkei och megabass flitigt. Kastar i princip aldrig under 5g, och väldigt sällan 5g om jag ska vara helt ärlig. Mestadels blir det beten från 7-10g, och vågar man säga till och med 12g ibland utan att bli lynchad :-)

      Kommentera


      • Jag fiskar benkei med beten mellan 3 och 7 gram. Däröver använder jag shimano Expride och poison adrena upp till cirka 12 gram... däröver blir det abu svartzonker och rena svartzonker pro ända ut till 350 gram... men då är vi lite bortom BFS :-)

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

          Har du fått hem ditt spö?
          Ursäkta lite sent svar. Skogsbrandsäsongen har kommit igång så haft lite fullt upp.
          Nej det har inte kommit. Min order står fortfarande som pending. Så vi får se om det kommer något eller inte.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Jema Visa inlägg

            Ursäkta lite sent svar. Skogsbrandsäsongen har kommit igång så haft lite fullt upp.
            Nej det har inte kommit. Min order står fortfarande som pending. Så vi får se om det kommer något eller inte.
            Mitt lämnade Kina idag...

            Kommentera


            • Har ett shimano expride B 3.5-10g på G nu. Ska bli spännande att känna på, läst mycket gott om det.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av oordning Visa inlägg
                Har ett shimano expride B 3.5-10g på G nu. Ska bli spännande att känna på, läst mycket gott om det.
                Fick hem mitt i veckan. Testade idag med en Conquest 101. Mycket trevligt spö. Sjukt lätt och väldigt rappt. Älskar kolfiberbutten. Laddar väldigt bra från 4-5g.

                Kommentera


                • Var ute och körde lite abborre med min nya aldebaran 22. Jäklar vilken rulle. Körde med mitt mega bass levante tror det är 4-12g i kastvikt. Så inget renodlat bfs spö direkt. Men jävlar vilken rulle. Som att veva i smör. Körde med 5g rapala countdown, cranky x 7g och jigg/nedrig med 7g skalle. Kastar hur långt som helst. Blev förvånad över hur mycket bättre rullen var på alla plan än min curado. Gillar curadon men aldebaran var klart 2500 kr bättre :-)

                  Var snäppet vassare än alphas air också. Inte den vackraste rullen direkt men jäklar vad den presterar.

                  Kommentera


                  • Finns det ngt vettigt budgetalternativ?
                    tycker Svartzonker black horizon e sjukt prisvärt men finns ju inte för riktigt lätta grejer…

                    har ett berkley Skeletor 7’ 2-12gr för haspel som är kalas, skulle gärna ha ngt liknande för spinn…

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av losmopedo Visa inlägg
                      Finns det ngt vettigt budgetalternativ?
                      tycker Svartzonker black horizon e sjukt prisvärt men finns ju inte för riktigt lätta grejer…

                      har ett berkley Skeletor 7’ 2-12gr för haspel som är kalas, skulle gärna ha ngt liknande för spinn…
                      Finns mängder av budget spön. Men då är det Kina och Japan du får kolla.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 926 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 455 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 756 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 323 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X