Lews rullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lews rullar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lews rullar

    Då jag är väldigt besviken på Daiwas service, väntat på reservdelar till min Lexa sedan i somras, så ser jag mig nu om efter andra märken. Ett märke som jag har noll koll på är Lews. Någon som vet mer och hur det går att få tag på delar? Har sett att det går att beställa från usa, men slipper gärna då det blir en extra kostnad.

  • #2
    Stämmer in i frågeställningen.
    Vem har agentur på Lew's och kan dessa få fram delar till rullarna, om ja, direkt till privatkund eller via butik?

    Min upplevelse av den billigaste halvan av modellprogrammet (tror den lokala butiken har merparten av modellerna) är att det är ganska skramliga kinarullar, imponerar inte byggkvalitetsmässigt på mig även om de kanske får godkänt i förhållande till pris.
    De lite dyrare varianterna känns däremot riktigt okej men hur de står sig över tid i det här landet är en annan femma.

    Kommentera


    • #3
      Det är FOX int. Som har äger märket. Samma som strik king, salmo osv.
      joakim (gröt Jocke) är säljare i Sverige.

      Kommentera


      • #4
        Många av Lew's rullar är tillverkade av Doyo vilket innebär att de har många likheter med många av Abus lågprofilare, som ju också är tillverkade på den fabriken. Jag tycker att många av de rullarna Lew's erbjuder verkar vara ganska okej, och jag skulle säkert uppskatta deras high-end modeller. Frågan är bara ifall de verkligen är bättre än Shimano, Daiwa och Abu. Deras Mach Crush (orange rulle) har ju plaststativ. Söder Sportfiske säljer den för 1699 kr. För ungefär samma pris får du en Daiwa 18 Tatula TWS 100 som har bättre pinionsupport, lättare spole, aluminiumstativ, en i min mening mer välutvecklad broms (subjektivt) och TWS. Jämför du med Shimano så har du en bra mycket billigare rulle, SLX, som har aluminiumstativ, mer kullager på ställen där kullager gör skillnad och en broms som kastar längre etc. Du får mer för pengarna om du köper en SLX. Vad bidrar egentligen Lew's med? Jag är inte särskilt imponerad än, men jag är säker på att de har något som kan tävla med konkurrensen i någon prisklass. Det känns dock som att det är ett undantag snarare än en regel. Sedan måste jag förmodligen testa rullarna före jag dömer ut dem helt. Jag kanske ändrar mig, vem vet?

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
        107 svar
        23 932 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Utter
        av Utter
         
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 295 svar
        261 886 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
        852 svar
        138 374 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg El_Kebabo  
        Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
        1 030 svar
        192 670 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
        7 svar
        2 076 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg billion
        av billion
         
        Arbetar...
        X