Tillbehör jerkbait --> Swimbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tillbehör jerkbait --> Swimbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
    Du kan testa att vikta beten lite med t ex powerdot. Ju längre ut från centrum desto mer instabilt bete.
    Tack för tipset!

Eftersom en Gunki Otachi har en liten ögla mellan mittenkroken och den bakre kroken så kanske man kan hänga på ett litet päronsänke för att få en mer "vaggande" gång?

Kommentera

Ursprungligen postat av JCLE Visa inlägg

Tack för tipset!

Eftersom en Gunki Otachi har en liten ögla mellan mittenkroken och den bakre kroken så kanske man kan hänga på ett litet päronsänke för att få en mer "vaggande" gång?
      Helt klart värt att testa, så länge det inte ökar betes befintliga balans så kommer det sannolikt att hjälpa. Nu är jag absolut ingen betesbyggare men jag inser att ordet "instabilt" inte var direkt passande. Genom att placera vikter långt från varandra på en jerk så kommer det - allt annat - lika tendera till att glida ut mycket åt sidorna. Om du i stället placerar dem nära viktcentrum kommer det istället svänga runt sin egen axel.

För din del gäller det att testa sig fram då betet redan från början är viktad och du vill förstärka gången. När det gäller vevjerkande söker jag riktigt lättdrivna beten och har kommit att trivas riktigt bra med Lovely Lures Grinder som är framtaget just för vevjerkande.

Kommentera

Ursprungligen postat av JCLE Visa inlägg
        Hej,

Jag har några jerkbaits som bara går helt rakt fram när jag enbart vevar (ej knycker). Finns det något tillbehör man kan köpa/tillverka om man vill få dessa beten till att få en mer egen gång vid enbart invevning?

Tänker på typ instant chatter.... Ger den betet en mer skakande/egen gång, eller ger den bara vibrationer i vattnet?
        ----------------------------------------------------------------
        Själva ordet jerkbaits skulle man fritt kunna ersätta till ryckbeten...
        Vevar du ett jerkbait går det ofta rakt fram som en pinne i vattnet utan sidledsrörelse.

Vill du skapa egna rörelser hos ditt jerkbait vid enbart invevning bör du skruva fast en kupad sked under huvudet på ditt jerkbait och därmed modifera ditt jerkbait till en wobbler som wobblar från sida till sida...

Old Firehand
        Leif Engström

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        274 165 visningar
        0 gillar