Fast i prylträsket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fast i prylträsket?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Så sant, så sant!

    Jag böjer min nacke av vördnad inför denna djupa visdom, till vilken jag fullständigt instämmer i.
    Inser att djupare funderingar kring guru krävs.

    Har följande förslag till tillägg beträffande:
    1 skägg, företrädesvis vitt eller ljusgrått.
    2 stav, även åra eller paddel av trä för underbyggande av gamla stolta anor och traditioner, bör kunna klassas som lämplig stav.

    Vidare bör tilltänkt guru inneha följande kvalifikationer och personliga drag:
    Vara lugnt vältalig, ha pondus, kunna föra sig respektingivande och oantastligt, vara stressresistent, samt sist men inte minst vara ytterst snabbfotad.
    Detta ur perspektivet att enstaka illvilliga feminina påhopp, eller i värsta fall väpnade gruppattacker från våra kvinnfolk, inte kan uteslutas!
    3. Måste ha en pipa som i princip aldrig får bli kall.

    4. Glasögon som Bengt Öste. (Vila i frid)

    Kommentera


    • #22
      Så länge prylnörderiet inte går ut över något annat som är viktigt är det ju inget problem, gäller att ha egen budget utom räckhåll för andra familjemedlemmar som Fredde i Solsidan så insiktsfullt konstaterar.

      Kommentera


      • #23
        När någon frågar efter t.ex allround-spö till abborre, gädda och kanske något regnbågepass här på FS - då får dom rätt ofta till sig att de behöver flera olika spön och rullar.
        Håll med mig om att det faktiskt GÅR att fiska med ett 15-40g spö från Abu (t.ex) som säljs i set och man kan både ha väldigt kul och fånga fisk utan att behöva våndas på de olika fiskewebshopparna och fiskesnacktrådar i evigheter.... Vi borde dra ut o fiska mer med det vi har, det som fångar fisk ju.
        Disclaimer till min post: Jag älskar också att läsa om prylar och klicka hem.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Bompasset Visa inlägg
          När någon frågar efter t.ex allround-spö till abborre, gädda och kanske något regnbågepass här på FS - då får dom rätt ofta till sig att de behöver flera olika spön och rullar.
          Håll med mig om att det faktiskt GÅR att fiska med ett 15-40g spö från Abu (t.ex) som säljs i set och man kan både ha väldigt kul och fånga fisk utan att behöva våndas på de olika fiskewebshopparna och fiskesnacktrådar i evigheter.... Vi borde dra ut o fiska mer med det vi har, det som fångar fisk ju.
          Disclaimer till min post: Jag älskar också att läsa om prylar och klicka hem.
          Helt klart är det så , den uppsättningen Abu/berkley är dock den som står som låneutrustning i garaget , känslan i såna ”universalset ” är Inge vidare tycker jag själv
          Startset för barn är ännu värre och skulle inte f säljas alls , har två såna hemma som barnen kastar med men dom är så dåliga att dom ska gå över på haspel i vår

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Bompasset Visa inlägg
            När någon frågar efter t.ex allround-spö till abborre, gädda och kanske något regnbågepass här på FS - då får dom rätt ofta till sig att de behöver flera olika spön och rullar.
            Håll med mig om att det faktiskt GÅR att fiska med ett 15-40g spö från Abu (t.ex) som säljs i set och man kan både ha väldigt kul och fånga fisk utan att behöva våndas på de olika fiskewebshopparna och fiskesnacktrådar i evigheter.... Vi borde dra ut o fiska mer med det vi har, det som fångar fisk ju.
            Disclaimer till min post: Jag älskar också att läsa om prylar och klicka hem.
            Allt går. Det är bara en fråga hur viktigt man tycker rätt prylar för rätt fiskesätt är. För mig är det väldigt viktigt, för andra mindre viktigt.

            Kommentera


            • #26
              Prylträsk och prylträsk...

              Vissa våndas över utrustning nr.2 till abborren medan jag funderar om jag verkligen behöver feederspö nr.10...

              Vissa fiskemetoder är helt outhärdliga med en allroundutrustning. Därav: flötmetespö (match, waggler), bottenmetespön (avon/quiver, feeder, winkelpicker...), karp/gäddspön till mete med larm, spön till att pilka torsk, ismetespön, pimpelspön...

              Mitt sportfiske börjar och slutar inte med en abborrkombo och en gädd dito.

              Ibland när jag är i mitt fiskerum så får jag lite ångest... ; )
              Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2021-02-01, 14:41.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

              Kommentera


              • #27
                Abborrkombos kan man inte har för många, själv har jag 7-8 olika men det hindrar mig inte från vidare expansion..sen är det ju några gäddkombos, några göskombos och någon havsöringskombo på det.
                Senast ändrad av holden; 2021-02-01, 14:47.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                  Prylträsk och prylträsk...

                  Vissa våndas över utrustning nr.2 till abborren medan jag funderar om jag verkligen behöver feederspö nr.10...

                  Vissa fiskemetoder är helt outhärdliga med en allroundutrustning. Därav: flötmetespö (match, waggler), bottenmetespön (avon/quiver, feeder, winkelpicker...), karp/gäddspön till mete med larm, spön till att pilka torsk, ismetespön, pimpelspön...

                  Mitt sportfiske börjar och slutar inte med en abborrkombo och en gädd dito.

                  Ibland när jag är i mitt fiskerum så får jag lite ångest... ; )

                  Tänk den som hade ett fiskerum!!

                  Nån gång....., nån gång...

                  Då skulle flugbindningsgrejerna stå uppe konstant så man bara kunde glida in och snurra ihop en havsöringstub, och ett vitrinskåp med alla rullarna..
                  Japp bara o sukta vidare och vakna.

                  Kommentera


                  • #29
                    Fiskerum lät lite mer glamoröst än det är. Det är pannrummet i källaren... ha, ha

                    Men det duger då absolut inget kommer att rosta eller mögla för det är alltid varmt där. Men mängden med grejer jag har hade inte varit möjligt att ha om jag bodde i lägenhet.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                    Kommentera


                    • #30
                      Det går i vågor det där för mig. I höstas blev det en Tsunami av prylar, nytt och begagnat, pga ytterligare ett inbrott i källarförrådet. Denna gång länsades en hel del beten, tidigare rök rullar och spön. Nu förvarar jag allt i lägenheten. Jag har trappat ned lite i pris på rullar och spön men gillar man dyra grejer så är det bara köra på. Whatever floats your boat!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 871 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 360 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 071 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X