Ha jiggar ihop - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ha jiggar ihop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ha jiggar ihop

    Märke precis att ett par av jiggarna inte verkar tåla varandra. Men har aldrig sett att det blir på detta vis. Någon som vet vilken/vilka utav dessa 4 det kan vara?Det är 3 st Wingman varav den med med orange är några år gammal, och en storm t-bone.

  • #2
    Motoroil måste man ha separat.

    Kommentera


    • #3
      Därför jag älskar mina egna jiggar :-) Endast glitter är tillsatt och kan bo tillsammans utan problem :-)
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
        Motoroil måste man ha separat.
        Absolut, men tror inte att det är något motoroil i någon av dessa. Har mer varit med om att jiggarna kan klibba ihop, men inte att dom blöder på detta sätt.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
          Därför jag älskar mina egna jiggar :-) Endast glitter är tillsatt och kan bo tillsammans utan problem :-)
          Ruggigt snygga! Kämpar med att inte börja måla beten eller gjuta jiggar. Har inte något bra ställe att göra det på och vill inte utsätta familjen för detta. Sen vet jag hur det blir, man ska bara göra de enklaste jiggarna. Efter 1 år sitter man ju där utrustad till tänderna .

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Motvind Visa inlägg

            Ruggigt snygga! Kämpar med att inte börja måla beten eller gjuta jiggar. Har inte något bra ställe att göra det på och vill inte utsätta familjen för detta. Sen vet jag hur det blir, man ska bara göra de enklaste jiggarna. Efter 1 år sitter man ju där utrustad till tänderna .
            Tack. Jag har ju ett eget krypin i form av ett förråd här så kan sitta i lugn och ro :-)
            Gjuter dock bara åt mig själv och mina närmaste fiskevänner :-)
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • #7
              Det finns två typer av sammansättning i betena och dessa tål inte varandra, har inget med motoroil att göra.
              Har själv fått erfara detta då man haft fel beten ihop under en längre tid och det var bars en gegga av två beten som låg ihop.
              Även Classe69 fina beten smälter om dom ligger ihop med gummin av annan sammansättning.
              ​​​

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                Det finns två typer av sammansättning i betena och dessa tål inte varandra, har inget med motoroil att göra.
                Har själv fått erfara detta då man haft fel beten ihop under en längre tid och det var bars en gegga av två beten som låg ihop.
                Även Classe69 fina beten smälter om dom ligger ihop med gummin av annan sammansättning.
                ​​​
                Ok, vet du om det är någon skillnad på sammansättningen i nya VS äldre jiggar? Utvecklingen går ju framåt, men det kanske betyder att man ska ha de nya och gamla jiggarna separerade.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Motvind Visa inlägg

                  Ok, vet du om det är någon skillnad på sammansättningen i nya VS äldre jiggar? Utvecklingen går ju framåt, men det kanske betyder att man ska ha de nya och gamla jiggarna separerade.
                  Jag tror det har mera med vilken gummisort det är än nya vs gamla.
                  Läste detta någonstans men kommer inte ihåg vart, den ena gummisorten är plastisol och den andra kan ha hetat formula någonting.
                  Ska kolla om jag hittar artikeln

                  Kommentera


                  • #10
                    Ett annat exempel, z-mans elaztech jiggar kan man inte ens ha i en plastlåda av sk jiggsäker modell, förvaras enbart i originalpåsen.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 299 svar
                    262 596 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg barnmorskan  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 389 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 529 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 298 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X