Havsöringsspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsspö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Havsöringsspö

    Jag har återgått till att fiska mycket havsöring senaste åren. Kör med ett 10 fots Sportexspö,men det är lite för styvt. Har någon ett tips på ett bra spinnspö 9-10 fot med kastvikt 5-30 gram elker liknande. Inte gör snabb aktion, gärna helaktion eller iallafall halv

  • #2
    Kolla in savage gear custom coastal.
    Har en 10,6 7-32g eller va de nu e klassat. Galet skönt. En jäkla kastkanon som e rolig även på mindre fisk men har rygg nog även till stora krigare.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
      Kolla in savage gear custom coastal.
      Har en 10,6 7-32g eller va de nu e klassat. Galet skönt. En jäkla kastkanon som e rolig även på mindre fisk men har rygg nog även till stora krigare.
      Ok. Ja det är inte aktuellt nu, Covid är inte bra för plånboken. Har kollat lite pä Westin w4 och har en kompis som har ett Fenwick ironfeather som verkar bra. Ska kolla spöt du rekommenderade. Men det ska va till multi, inte haspel. Verkar inte vara så stort utbud av dom. Har ett Grim reaper men det är toppigt. Bra till gädda, men HÖ är ju bättre med en långsammare aktion

      Kommentera


      • #4
        För multi är det väl lite sämre utbud. Jag har känt på det här spöt fast haspel i butik och det kändes väldigt skönt.
        https://www.daiwa.com/scandinavia/co...sea/index.html

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Okoun Visa inlägg
          För multi är det väl lite sämre utbud. Jag har känt på det här spöt fast haspel i butik och det kändes väldigt skönt.
          https://www.daiwa.com/scandinavia/co...sea/index.html
          Ja. Jag är så inkörd på multi. Har använt det sen sent 80 tal till i princip allt fiske från gädda, gös, havsöring, abborre och havsfiske i Norge. Synd att det är så dåligt utbud av spinnspön till havsöring. Har ett 11 fots bft pike furusund jag fiskar bombarda å spinnfluga med men det är lite för långt å klumpigt. En 10 fotare gillar jag bättre. Har kollat på Luvias spöt på nätet. Verkar riktigt fint

          Kommentera


          • #6
            Har nog inte hänt så mycket mer https://www.fiskesnack.com/forum/fis...havs%C3%B6ring

            och Luvias verkar inte finnas med trigger i 9'6"-10'6" Så pröva ett Victus eller fråga Westins om de släpper en W8 klinga 10' 10-30, 10-40g ska vara vassa säger de som har dem och låt t ex True Custom Rods bygga ett spinnspö... Westins verkar ju inte tänka på havsöringsspinnfiskare...
            Senast ändrad av anteman; 2021-04-29, 18:53.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Har nog inte hänt så mycket mer https://www.fiskesnack.com/forum/fis...havs%C3%B6ring

              och Luvias verkar inte finnas med trigger i 9'6"-10'6" Så pröva ett Victus eller fråga Westins om de släpper en W8 klinga 10' 10-30, 10-40g ska vara vassa säger de som har dem och låt t ex True Custom Rods bygga ett spinnspö... Westins verkar ju inte tänka på havsöringsspinnfiskare...
              Nä, det är lite trist. True rods? Ja smakar det så kostar det. Dom är väll inte direkt billiga, men bra kvalitet. Vet att luvias finns med trigger, men tror det var 9 fot?

              Kommentera


              • #8
                Ja precis, Luvias finns nog inte längre än 9' med avtryckare som jag nämnde. Pröva ett Victus 10'2" medan du funderar? Finns nog fler spöbyggare om du kollar runt lite.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Ja precis, Luvias finns nog inte längre än 9' med avtryckare som jag nämnde. Pröva ett Victus 10'2" medan du funderar? Finns nog fler spöbyggare om du kollar runt lite.
                  Vad är Victus för spö? Märke eller modell?

                  Kommentera


                  • #10
                    Sorry, Victis 1022ML, 10'2" -32g ABU. Du blir inte ruinerad. Pröva å berätta!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 932 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 862 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 353 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 069 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X