Rostfria krokar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rostfria krokar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rostfria krokar

Hej,

Någon som kan tipsa om trekrokar i storlek 1/0, 2/0 och 3/0 som är rostfria (finns det?).

Tycker jag sköter om krokarna bra men tydligen inte tillräckligt bra för att hålla undan rost.

Tack,
    Robin

Det där är en bra krok som jag aldrig sett rosta även efter saltvatten.

Kommentera

Krokar har blivit mkt dom senaste åren, endel krokar började rosta bara man hade dom i båten förut.
      Dom flesta krokarna av kända märken är rostfria idag, men ska man rangordna dom olika ytbehandlingar
      Permasteal har bäst skydd
      Förnicklade typ blacknickel är näst bäst
      Bronz sämst skydd

Försöker hålla mig till permasteal & förnicklade när jag köper krok & det har aldrig varit problem med rost. Däremot krokar som sitter på betena kan vara av tvivelaktig kvalite.
      Fjäderringar kan rosta som i sin tur gör att krokar ser tråkiga ut, idag köper jag bara SZ fjäderringar dom har aldrig rostat & är grymt starka.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Krokar har blivit mkt dom senaste åren, endel krokar började rosta bara man hade dom i båten förut.
        Dom flesta krokarna av kända märken är rostfria idag, men ska man rangordna dom olika ytbehandlingar
        Permasteal har bäst skydd
        Förnicklade typ blacknickel är näst bäst
        Bronz sämst skydd

Försöker hålla mig till permasteal & förnicklade när jag köper krok & det har aldrig varit problem med rost. Däremot krokar som sitter på betena kan vara av tvivelaktig kvalite.
        Fjäderringar kan rosta som i sin tur gör att krokar ser tråkiga ut, idag köper jag bara SZ fjäderringar dom har aldrig rostat & är grymt starka.
        Tack!

Kommentera

Som skrivs här tidigare så finns det de krokar som har bättre eller mindre bra skydd.

Tänk dock på att rostfritt inte finns. Eller jo, rent tekniskt men så fort den får en repa så rostskyddet är skadat kommer kroken börja rosta.
          Tyvärr kommer du inte undan det.

Kommentera

mja detdär känner jag igen från mig själv ca 10 år sedan .. Nää nog vill jag att krokarna ska Ärja bort ganska fort iomed djupt svalda tackel (bottenmete gädda å abborre) man kan omöjligt äta upp ca 8kg fisk på en nattsfiske med sömn i bivvyn..å i sommarvärmen phew då är man en Tjockis !

Vmc krokar om tio per påse Thats the Stuff å äVen vilken krok som helst som rostar/löser bort sig från fisken visst ska du meta mal som ini U.S.A ? då är he stora cirklar som Behövs .

Röstar för dedär Bronserade å Zinkade vilken dag som helst numer de ligger över mina dyra Owner å EagleClaw krokar de vill jag knappt se på längre . (just för att de håller för Alltid !...)

Hoppas du finner din väg RobinSvennson

Med Varma Hälsningar
            Paul Roger Nilsson

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            271 924 visningar