Magneter Revo Beast 41 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Magneter Revo Beast 41

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Magneter Revo Beast 41

    Jag kikade lite mer noga i en Revo Beast 41 nu och konstaterar att det finns plats för ytterligare 5 magneter i gaveln. Är det någon som har testat att sätta dit fem till i en sån rulle? Jag tänker att man då helt skulle kunna inaktivera centrifugalbromsarna.

    Så, någon som har testat eller har någon bra teori om varför ABU inte har monterat dessa från början?

  • #2

    Har inte kastat med en mer lättkastadande rulle än revo beast 41 & då jämför jag mot trimmad amba, Daiwa Luna, Tatula, Shimano Metanium, Curado & Tranx som även dessa är väldigt stabila & lättkastande rullar. Antal overrun jag har haft på Revo Beast kan jag nog räkna på en hand & man kastar långt & stabilt.

    Magnet & centrifugalbroms jobbar i olika skeden av ett kast. Centrifugal bromsen är effektivast i början på ett kast & magneten på slutet.
    Så kombon magnet & centrifugal är perfekt på Revo Beast 41

    Kommentera


    • #3
      Så kan det nog vara. Men så finns det ju även rullar som enbart bromsar med magneter genom hela kastet och givetvis även tvärt om med enbart centrifugalbroms.

      Jag var bara nyfiken på om någon har testat att fylla rullen med magneter på dom tomma platserna.

      Magneterna kostar bara 15:- styck så jag ska nog testa i alla fall. Det sitter tydligen ingen metallbit bakom dom tomma hålen så nån lösning där måste jag komma på också.

      Kommentera


      • #4
        Jag avaktiverar centrifugalbromsen helt och ställer enbart in magnetbromsen på polarns revo beast. Den har inga extra magneter, så jag anser inte att det behövs. Möjligen i väldigt hård vind. Den kastar iaf längre om man bara har magneterna aktiverade, tycker jag.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
          Jag avaktiverar centrifugalbromsen helt och ställer enbart in magnetbromsen på polarns revo beast. Den har inga extra magneter, så jag anser inte att det behövs. Möjligen i väldigt hård vind. Den kastar iaf längre om man bara har magneterna aktiverade, tycker jag.
          Intressant, jag har inte hunnit testa speciellt mycket med beast 41. Jag testade det med föregångaren "revo 3 beast" för ett drygt år sen och det funkade absolut inte för mig. Jag bytte dumt nog bort den rullen men har nu bytt till mig en sån igen.

          Att det går under perfekta förhållanden tvivlar jag inte på men för mig gäller det att fiska problemfritt under en hel dag... magneter låter inte och påverkas inte av att det kommer fukt eller annat bös i någon bromsbana så det var mest därför jag fick funderingen.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 299 svar
          262 615 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg barnmorskan  
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          858 svar
          139 389 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gaddivar  
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 031 svar
          193 541 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
          7 svar
          2 141 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg billion
          av billion
           
          Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
          79 svar
          12 299 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Torekrok  
          Arbetar...
          X