Shimano Rod Expride B - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Rod Expride B

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Shimano Rod Expride B

    Är det någon här som fiskar med ett Shimano Rod Expride B och kan uttala sig om hur det är i förhållande till andra spön i den prisklassen?

  • #2
    Äger inte det själv men fiskat med några pass. Då pratar vi om 6'10 7-21g till twitch. Skönaste spöt jag provat på än så länge. Kommer själv uppgradera till expride inom kort.

    Grymt rullfäste, superlätt, riktigt krispig klinga och bra aktion.

    Köp!

    Kommentera


    • #3
      Jag köpte ett 3,5-10g och har kastat med det några timmar och jag har bara en enda sak att klaga på... det jag köpte är handtagsdelat vilket blir stökigt när man är van vid spön som delas på mitten eller i flera delar. Andra tycker ju att odelat eller handtagsdelat är det bästa som finns,

      Känslan finns verkligen i spöet och att kasta ett precisionskast där betet gång på gång hamnar inom felmarginalen för vad jag klarar av blir så enkelt. 3,5-10g stämmer säkert även om det går att kasta både lättare och tyngre beten men med tanke på hur kort avstånd det är mellan rullfäste och butt så känner man att det är ett spö byggt för finessfiske där just precision är det viktiga framför långa kastlängder. Spöet inbjuder verkligen till enhandskast där triggern verkligen kommer till sin rätt.

      Jag ser fram mot att drilla en fisk med spöet och ska nog försöka komma ihåg att uttala mig om den upplevelsen också när jag får chansen,

      Kommentera


      • #4
        Jag har också ett 3,5-10 för finessfiske med multirulle. Grymt skönt spö, skönt rullfäste.
        skulle inte tveka på att köpa mig ett haspelspö i Expride-serien om jag blev sugen på ett.
        multi har jag annars även poison adrena i 7-21.
        Är sugen på ett haspel i 4-12 klassen från Expride-serien eller byta mitt Expride A haspel 7-21 mot motsvarande i nya serien.

        kort sagt, grymma spön tycker jag!

        Kommentera


        • #5
          Både Matt Allen och Tim Little bakom TacticalBassin lovordar Expride som några av de bästa spön de vet till vissa tekniker oavsett prisklass. Då ska man komma ihåg att de fiskar med Megabass P5 Destroyer, G'loomis NRX+ och St Croix Legend Xtreme som kostar två tre gånger så mycket. Så sammanfattningsvis kan man nog säga att det är spön som skulle kunnat kosta minst det dubbla med tanke på dess prestanda. Tyvärr har jag inte haft nöjet att prova själv men är övertygad om att det är fantastiska spön.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg
            Både Matt Allen och Tim Little bakom TacticalBassin lovordar Expride som några av de bästa spön de vet till vissa tekniker oavsett prisklass. Då ska man komma ihåg att de fiskar med Megabass P5 Destroyer, G'loomis NRX+ och St Croix Legend Xtreme som kostar två tre gånger så mycket. Så sammanfattningsvis kan man nog säga att det är spön som skulle kunnat kosta minst det dubbla med tanke på dess prestanda. Tyvärr har jag inte haft nöjet att prova själv men är övertygad om att det är fantastiska spön.
            Men frågan är ju. Är det expride som säljs i Sverige samma som det i USA? Där säljs den ju odelad. Vi får ju 1+1 versionen. Delning i handtaget. Djävulens påfund. Många saker skiljer ibland på tillsynes likvärdiga produkter. J-braid är ju ett slående exempel. Helt annan lina här en USA versionen. Sen kan expride här vara bra. Det vet jag inte. Men det är inte säkert att det är samma spö som jänkarna har.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 299 svar
            262 615 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg barnmorskan  
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            858 svar
            139 389 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gaddivar  
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 031 svar
            193 541 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
            7 svar
            2 141 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg billion
            av billion
             
            Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
            79 svar
            12 299 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Torekrok  
            Arbetar...
            X