Totonomure, häftiga vevar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Totonomure, häftiga vevar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

Måste bli sjukt oskönt att fiska med.
    Man fiskar inte med rullarna... man sitter i soffan och torrvevar medans man kollar på något hjärndött progam på tv... du vet... japaner... ;-)

Kommentera

Smaken är som baken och i mitt tycke är de vevarna bland det fulaste jag sett. Matchar väldigt få rullar rent designmässigt sett.
      Dessutom kostar ju en vev lika mycket som en bra multirulle.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

Måste bli sjukt oskönt att fiska med. Jag vet iofs inte hur lång originalveven är på en metanium.
        Faktiskt inte. Till djupvattensfiske som vevarna är gjorda för är lång vev en stor fördel. Jag skulle ha användning för en sådan vev på en rulle för djupgående crankbaits, vilket jag väldigt sällan fiskar med. Jag är mer intresserad av haspelvevarna.

Kommentera

Liten smycken över dem men sämre matchning i färg och sen priset (!! ) fast man blir säkert "unik" här med en sån om det är viktigt, jag är mer åt funktion Jag skulle gärna pröva en asymmetrisk vev på någon abborremultirulle så som Shimano hade på vissa multi förr i tiden.

Säg en vev med radie 42/55 eller 45/55 mm, tror det skulle funka för mig. En kort ökar farten, en längre vev torde ta ned farten något eftersom ett varv tar längre tid med samma invevningshastighet.

Nån som sett någon asymmetrisk vev på Ali eller liknande på sistone? Helst kolfiber med platt korkknopp blir lätt och varmt så.
          Senast ändrad av anteman; 2022-07-17, 18:04.

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Faktiskt inte. Till djupvattensfiske som vevarna är gjorda för är lång vev en stor fördel. Jag skulle ha användning för en sådan vev på en rulle för djupgående crankbaits, vilket jag väldigt sällan fiskar med. Jag är mer intresserad av haspelvevarna.
            Provade en gång att haka på medföljande enkelvev (”power handle”) på min gamla gäddrulle Revo NaCl. Gav ett lätt illamående att fiska med. Som att mala köttfärs i slowmotion.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Liten smycken över dem men sämre matchning i färg och sen priset (!! ) fast man blir säkert "unik" här med en sån om det är viktigt, jag är mer åt funktion Jag skulle gärna pröva en asymmetrisk vev på någon abborremultirulle så som Shimano hade på vissa multi förr i tiden.

Säg en vev med radie 42/55 eller 45/55 mm, tror det skulle funka för mig. En kort ökar farten, en längre vev torde ta ned farten något eftersom ett varv tar längre tid med samma invevningshastighet.

Nån som sett någon asymmetrisk vev på Ali eller liknande på sistone? Helst kolfiber med platt korkknopp blir lätt och varmt så.
              Det byggs för lite hemma i stugorna... ta på dig tänkarmössan och fundera på vad du behöver för material för att tillverka en prototyp.

Glöm inte vad Gunde sa, "Ingenting är omöjligt"

Kommentera

Helt underbara!
                Jag älskar flippade japanvevar och knoppar. Fördelen med en rosa är att man behöver ett matchande customspö för att det ska bli perfekt! Själv är jag svag för Livre och tyckte inte Grigio Titanio var tillräckligt bespoke... Var tvungen att matcha med vev med titanknoppar

Men nu har man ju villa, barn och liv, så man får mest nöja sig med att byta bussningar mot kullager...

Click image for larger version

Name:	IMG_3410.jpg
Views:	218
Size:	1,97 MB
ID:	2606865

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04