Ursprungligen postat av holden
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Totonomure, häftiga vevar
Collapse
X
-
Faktiskt inte. Till djupvattensfiske som vevarna är gjorda för är lång vev en stor fördel. Jag skulle ha användning för en sådan vev på en rulle för djupgående crankbaits, vilket jag väldigt sällan fiskar med. Jag är mer intresserad av haspelvevarna.Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
Måste bli sjukt oskönt att fiska med. Jag vet iofs inte hur lång originalveven är på en metanium.
Kommentera
-
Liten smycken över dem men sämre matchning i färg och sen priset (!! ) fast man blir säkert "unik" här med en sån om det är viktigt, jag är mer åt funktion Jag skulle gärna pröva en asymmetrisk vev på någon abborremultirulle så som Shimano hade på vissa multi förr i tiden.
Säg en vev med radie 42/55 eller 45/55 mm, tror det skulle funka för mig. En kort ökar farten, en längre vev torde ta ned farten något eftersom ett varv tar längre tid med samma invevningshastighet.
Nån som sett någon asymmetrisk vev på Ali eller liknande på sistone? Helst kolfiber med platt korkknopp blir lätt och varmt så.Senast ändrad av anteman; 2022-07-17, 18:04.
- Gillar 1
Kommentera
-
Provade en gång att haka på medföljande enkelvev (”power handle”) på min gamla gäddrulle Revo NaCl. Gav ett lätt illamående att fiska med. Som att mala köttfärs i slowmotion.Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Faktiskt inte. Till djupvattensfiske som vevarna är gjorda för är lång vev en stor fördel. Jag skulle ha användning för en sådan vev på en rulle för djupgående crankbaits, vilket jag väldigt sällan fiskar med. Jag är mer intresserad av haspelvevarna.
Kommentera
-
Det byggs för lite hemma i stugorna... ta på dig tänkarmössan och fundera på vad du behöver för material för att tillverka en prototyp.Ursprungligen postat av anteman Visa inläggLiten smycken över dem men sämre matchning i färg och sen priset (!! ) fast man blir säkert "unik" här med en sån om det är viktigt, jag är mer åt funktion Jag skulle gärna pröva en asymmetrisk vev på någon abborremultirulle så som Shimano hade på vissa multi förr i tiden.
Säg en vev med radie 42/55 eller 45/55 mm, tror det skulle funka för mig. En kort ökar farten, en längre vev torde ta ned farten något eftersom ett varv tar längre tid med samma invevningshastighet.
Nån som sett någon asymmetrisk vev på Ali eller liknande på sistone? Helst kolfiber med platt korkknopp blir lätt och varmt så.
Glöm inte vad Gunde sa, "Ingenting är omöjligt"
- Gillar 1
Kommentera
-
Helt underbara!
Jag älskar flippade japanvevar och knoppar. Fördelen med en rosa är att man behöver ett matchande customspö för att det ska bli perfekt! Själv är jag svag för Livre och tyckte inte Grigio Titanio var tillräckligt bespoke... Var tvungen att matcha med vev med titanknoppar
Men nu har man ju villa, barn och liv, så man får mest nöja sig med att byta bussningar mot kullager...
- Gillar 3
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 716 visningar