Westin w10 flätlina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin w10 flätlina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Westin w10 flätlina

    Hej,

    någon som testat denna och har synpunkter på om den är värd priset eller ej?

  • #2
    Spontant om man skiter pengar så ……
    köper suffix 131 när den går på kampanj för 179 :-för 135 meter så 400 för 135 m w10 njae knappast för egen del iallafall.
    westin köper väl in nån annans också för dom gör inga linor alls annars ?

    Kommentera


    • #3
      Kanske resonerar fel men hellre ett känt fabrikat än en re-brand som kan vara grisen i säcken om inte den senare är klart billigare och kan antas vara ngt bra... i billigare förklädnad.

      Jag är nöjd med Sufix stealth smooth 8, 832 som ok brukslinor. Finns avgjort bättre tror jag utan att jag prövat men de jag kör med "gör jobbet" ok.

      Möjligen att jag köper en S Gore 131 till HÖ-fisket då den sägs hålla väta borta bättre än många andra och kastar likaså... Vad kör du och vad söker du med t ex Westins lina?
      Senast ändrad av anteman; 2023-03-26, 18:09.

      Kommentera


      • #4
        Tjena, köpte både en spole w10 0.149 mm (havsöring) och w6 0.129 mm (borre). Båda är riktigt tunna och fina. Tunnare än nån annan lina jag kört i samma diameter. Gunki slide braid är visserligen riktigt tunn, påminner mycket i egenskaper också. Färgen verkar sitta bra. Båda har nån form av coating så de är runda och tysta i ringarna och inte suger vatten. Speciellt w10 känns som riktigt superlinor. Enda att gnälla på är att jag tycker w6:an är lite mörk. Upplevt den smått svår att se när jag jiggat borre. Men bara kört under vintern med dåliga ljusförhållanden.

        Kommentera


        • #5
          Har köpt med ej testat än. Blir framåt våren.
          Gillar Orchid Purple färgen ☺️

          Kommentera


          • #6
            Har också varit sugen på den. Blir lite tveksam om den är mest gjord för haspel. ” W10 Coastal en dubbel Dura-Coating som ger linan mer styvhet”

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg
              Har också varit sugen på den. Blir lite tveksam om den är mest gjord för haspel. ” W10 Coastal en dubbel Dura-Coating som ger linan mer styvhet”
              Den är ju lite styvare än en mjuk flätlina men den är ju inte styv. En fluo/nylon är betydligt styvare. Så lär inte vara för styv. Men den är jäkligt tunn så gå upp ett snäpp.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg

                Den är ju lite styvare än en mjuk flätlina men den är ju inte styv. En fluo/nylon är betydligt styvare. Så lär inte vara för styv. Men den är jäkligt tunn så gå upp ett snäpp.
                Blev nyfiken på den nu, om det kan vara en variant på Sufix Gore 131, de har samma antal trådar. Du kör 0,14 till HÖ och kanske haspel? Om så tunn borde en 0,20 funka med multi och HÖ.

                Kommentera


                • #9
                  Jepp, haspel. Klart ett snäpp tunnare än de flesta flät om inte 2 snäpp. Inte testat 131, däremot 832 och där är westin vassare.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 305 svar
                  262 926 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg JontaK
                  av JontaK
                   
                  Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                  858 svar
                  139 455 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg gaddivar  
                  Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                  1 031 svar
                  193 756 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                  7 svar
                  2 144 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg billion
                  av billion
                   
                  Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                  79 svar
                  12 323 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Torekrok  
                  Arbetar...
                  X