Westin w10 flätlina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin w10 flätlina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Niklar
    replied
    Jepp, haspel. Klart ett snäpp tunnare än de flesta flät om inte 2 snäpp. Inte testat 131, däremot 832 och där är westin vassare.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg

Den är ju lite styvare än en mjuk flätlina men den är ju inte styv. En fluo/nylon är betydligt styvare. Så lär inte vara för styv. Men den är jäkligt tunn så gå upp ett snäpp.
    Blev nyfiken på den nu, om det kan vara en variant på Sufix Gore 131, de har samma antal trådar. Du kör 0,14 till HÖ och kanske haspel? Om så tunn borde en 0,20 funka med multi och HÖ.

Lämna en kommentar:

• Niklar
    replied
    Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg
    Har också varit sugen på den. Blir lite tveksam om den är mest gjord för haspel. ” W10 Coastal en dubbel Dura-Coating som ger linan mer styvhet”
    Den är ju lite styvare än en mjuk flätlina men den är ju inte styv. En fluo/nylon är betydligt styvare. Så lär inte vara för styv. Men den är jäkligt tunn så gå upp ett snäpp.

Lämna en kommentar:

• Hepper2
    replied
    Har också varit sugen på den. Blir lite tveksam om den är mest gjord för haspel. ” W10 Coastal en dubbel Dura-Coating som ger linan mer styvhet”

Lämna en kommentar:

• mikkiz
    replied
    Har köpt med ej testat än. Blir framåt våren.
    Gillar Orchid Purple färgen ☺️

Lämna en kommentar:

• Niklar
    replied
    Tjena, köpte både en spole w10 0.149 mm (havsöring) och w6 0.129 mm (borre). Båda är riktigt tunna och fina. Tunnare än nån annan lina jag kört i samma diameter. Gunki slide braid är visserligen riktigt tunn, påminner mycket i egenskaper också. Färgen verkar sitta bra. Båda har nån form av coating så de är runda och tysta i ringarna och inte suger vatten. Speciellt w10 känns som riktigt superlinor. Enda att gnälla på är att jag tycker w6:an är lite mörk. Upplevt den smått svår att se när jag jiggat borre. Men bara kört under vintern med dåliga ljusförhållanden.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Kanske resonerar fel men hellre ett känt fabrikat än en re-brand som kan vara grisen i säcken om inte den senare är klart billigare och kan antas vara ngt bra... i billigare förklädnad.

Jag är nöjd med Sufix stealth smooth 8, 832 som ok brukslinor. Finns avgjort bättre tror jag utan att jag prövat men de jag kör med "gör jobbet" ok.

Möjligen att jag köper en S Gore 131 till HÖ-fisket då den sägs hålla väta borta bättre än många andra och kastar likaså... Vad kör du och vad söker du med t ex Westins lina?
    Senast ändrad av anteman; 2023-03-26, 18:09.

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Spontant om man skiter pengar så ……
    köper suffix 131 när den går på kampanj för 179 :-för 135 meter så 400 för 135 m w10 njae knappast för egen del iallafall.
    westin köper väl in nån annans också för dom gör inga linor alls annars ?

Lämna en kommentar:

• Jnan
    started a topic Westin w10 flätlina

Westin w10 flätlina

Hej,

någon som testat denna och har synpunkter på om den är värd priset eller ej?

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
273 698 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
13 svar