Ursprungligen postat av RUSTY HOOK
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Shimano Bantam "problem"
Collapse
X
-
Slitna fjädrar på en så ny rulle tror jag inte riktigt på. Kanske satt oket snett, svårt att se i bilden men den ser lite sliten ut på sidan.
Skulle som Barnmorskan säger, tvätta, byta ok och ev skifta plats på fjädrarna (om de är och ska vara lika långa vilket låter rimligt), kan ju vara ngt måndagsexemplar med dålig passform eller felmonterat med slitage i förtid.
Har inte Shimano Sverige ok på hyllan? Skralt i så fall.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggSlitna fjädrar på en så ny rulle tror jag inte riktigt på. Kanske satt oket snett, svårt att se i bilden men den ser lite sliten ut på sidan.
Skulle som Barnmorskan säger, tvätta, byta ok och ev skifta plats på fjädrarna (om de är och ska vara lika långa vilket låter rimligt), kan ju vara ngt måndagsexemplar med dålig passform eller felmonterat med slitage i förtid.
Har inte Shimano Sverige ok på hyllan? Skralt i så fall.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Shimano Sverige har ofta lång väntetid på delar, men det går alltid att få bra återkoppling.
Man får hoppas att de använder samma ok och andra insatsdelar i flera rullmodeller för enklare lagerhållning även om det inte verkar hjälpa svenska kunder.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Shimano Sverige har ofta lång väntetid på delar, men det går alltid att få bra återkoppling.
Även servicen har varit klockrent, har lämnat in 3 rullar vid olika tillfällen & det har tagit 2-3v att få tbx
Kommentera
-
Något som kan vara värt att tänka på är att oket tog inte i när det var nytt. Så att det börjar ta i nu känns skumt. Oket slits in och blir mindre och inte större om ni förstår vad jag menar. Kan ju vara så att oket har börjat glappa då hålen har blivit större pga slitage men då brukar det inte gå trögt i frikopplingen. Utan brukar kännas att toleranserna blivit sämre/glappigare i rullen.
Kommentera
-
Kan du undvara rullen så skicka in och åberopa garanti eller reklamation enligt konsumentköplagen? En frikopplingsmekanism ska absolut inte börja fallera efter knappt/drygt ett år så Shimano bör se välvilligt på saken, ffa givet priset, ingen billig sak.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggKan du undvara rullen så skicka in och åberopa garanti eller reklamation enligt konsumentköplagen? En frikopplingsmekanism ska absolut inte börja fallera efter knappt/drygt ett år så Shimano bör se välvilligt på saken, ffa givet priset, ingen billig sak.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
-
Hittade av en slump denna wobbler i vasskanten. Jag indentifierade direkt den som en Zalt, men insåg...4 Foton
-
2025-05-04, 21:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 820 visningar
0 gillar