Komplett setup för gäddfiske, hur bör den se ut och hur ser din ut? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Komplett setup för gäddfiske, hur bör den se ut och hur ser din ut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av olivar Visa inlägg
    va gillar du power serie 9 fots spöt förresten? vart sugen på den länge nu men aldrig känt/klämt på det
    Tycker det är riktigt trevligt. Är väl lite väl styvt när man ligger i undre viktspannet, men det kastar ändå bra. Runt 90-120gr funkar det som bäst. Tror det är något underklassat, borde funka fint även med 140-150gr beten utan att det blir svampigt. Tycker det är riktigt bra vid mothugg och drillning. Gjorde mothugg på en fisk som högg på betet precis där det landande. Var väl runt 50m lina ute och det var inga som helst problem. Man har även bra kontroll över fisken när man drillar och du kan styra den rätt utan problem.

    Kastlängderna är jag nöjd med, en Big McRubber (115gr, 25cm) skickar jag iväg runt 50m vid vindstilla, kanske 5-10m till vid ren medvind. Vet inte om det är att anse som bra eller inte (havsöringsfiskarna skulle väl inte vara så nöjda kanske), men för gäddfiske från land tycker jag det är godkänt.

    Spöt är enligt mig prisvärt. Bra finish, bra kork i handtagen (jag föredrar kork pga känslan), bra rullfäste och vettiga ringar. Tror spöt kommer hänga med i många år om man inte klantar sig.

    Kommentera


    • #42
      ok tack för info! misstänkte det va lite underklassat som alla hans/deras spön.
      hade sweetspot legat på 60-100 gram hade jag vart sugen

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 327 svar
      265 207 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
      857 svar
      139 775 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gaddivar  
      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
      1 031 svar
      194 279 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
      7 svar
      2 165 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg billion
      av billion
       
      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
      79 svar
      12 428 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Torekrok  
      Arbetar...
      X